حملات سنگین ارتش روسیه علیه نیروهای داعش در سوریه

حملات سنگین ارتش روسیه علیه نیروهای داعش در سوریه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارتش روسیه حملات سنگینی را در شبانه روز گذشته علیه گروه داعش در سوریه انجام داده است. رییس جمهوری روسیه دلیل آنرا ادعاهای داعش مبنی بر انفجار

آگهی

ارتش روسیه حملات سنگینی را در شبانه روز گذشته علیه گروه داعش در سوریه انجام داده است. رییس جمهوری روسیه دلیل آنرا ادعاهای داعش مبنی بر انفجار هواپیمای روسیه بر فراز صحرای سینا دانسته است. ولادیمیر پوتین سه شنبه در کنار وزیر دفاع روسیه به فرماندهان ارتش روسیه دستور داد تا با نظامیان فرانسه در سوریه برای مبارزه با داعش همکاری کنند.

ولادیمیر پوتین: “بزودی ناوگانی از ارتش فرانسه به منطقه تحت کنترل شما می آید، باید ارتباط مستقیمی با آنها برقرار کنیم و مانند یک متحد اصلی با یکدیگر همکاری کنید.”

حملات پاریس و انفجار هواپیمای روس که مسئولیت هر دوی آنها گروه داعش برعهده گرفته است یکی از دلایل اصلی اشتراک نظر روسیه و غرب برای انهدام گروه داعش در سوریه است. با این حال وزیر کشور مصر همچنان تروریستی بودن حمله به هواپیمای روس را انکار می کند.

وزیر کشور مصر می گوید: “زمانی که متوجه شویم که از لحاظ امنیتی ضعفهایی داریم سعی خواهیم کرد که آنها را از پیش رو برداریم، اگر چه تا امروز هیچ سندی مبنی بر اشتباهات امنیتی ما وجود نداشته است و مراحل امنیتی را بدرستی رعایت کرده ایم.”

گفته های مقامات مصری در حالیست که خبرگزاری ها اعلام کرده اند سه شنبه نیروهای امنیتی مصر دو نفر را در جریان انفجار هواپیمای روس در آسمان مصر بازداشت کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوکراین: برای نخستین‌بار بمب‌افکن راهبردی روسیه را سرنگون کردیم

اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر الکسی ناوالنی؛ از چگونگی شنیدن خبر مرگ او تا انتقاد از غرب

همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید