وزیر مهاجرت یونان: نباید پناهجویان را با تروریسم مرتبط کنیم

وزیر مهاجرت یونان: نباید پناهجویان را با تروریسم مرتبط کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تحقیقات و یافته های پلیس ضد تروریسم فرانسه و بویژه پاسپورتی که در کنار یکی از انتحار کنندگان کشف شده، مباحث زیادی را به جریان انداخته است. این انتحار

آگهی

تحقیقات و یافته های پلیس ضد تروریسم فرانسه و بویژه پاسپورتی که در کنار یکی از انتحار کنندگان کشف شده، مباحث زیادی را به جریان انداخته است. این انتحار کننده حامل پاسپورت سوری بوده و اثر انگشتی که از وی در یکی از مراکز ثبت نام مهاجران موجود است، نشان می دهد که به تازگی در یونان به عنوان مهاجر ثبت نام شده بوده است.

یانیس موزالاس، وزیر مهاجرت یونان در این باره می گوید: «اشتباه بزرگی خواهد بود اگر به خاطر این تروریست، پناهجویان را به تروریسم مرتبط کنیم. پناهجویان نباید ازتبعات این حادثه رنج ببرند.»

فردی که این پاسپورت سوری در کنار او پیدا شده، پس از عبور از کشورهایی مانند ترکیه، یونان، اسلوونی و اتریش، چند روز پیش از حملات تروریستی شامگاه جمعه، وارد فرانسه شده است. این مسیری است که تقریبا تمامی مهاجران برای رسیدن به اروپای غربی طی می کنند.

این موضوع نگرانی ها از تغییر سیاست های کشورهای اروپایی نسبت به مهاجران سوری و عراقی را برانگیخته است. مقامات بسیاری از کشورهای اروپایی در پی این حادثه، خواهان متوقف کردن ورود مهاجران خاورمیانه و آفریقا به اروپا شده اند.

وزیر مهاجرت یونان در این باره با ارائۀ پیشنهادی می گوید: «خواستۀ ما این است که مهاجران که سعی می کنند از طریق ترکیه خود را به یونان برسانند، در خاک ترکیه تحت کنترل قرار بگیرند. به این معنا که مراکز ثبت نام در ترکیه مستقر شوند چرا که همانطور که می دانید وقتی مهاجران با قایق های بادی آسیب پذیر سعی می کنند از دریا بگذرند [اولین کار ما نجات آنها از دریاست] و نمی توانیم واقعا [هویت] آنها را مورد کنترل قرار بدهیم.»

پلیس فرانسه همچنین از مقامات یونان خواسته است مشخصات مربوط به یک پاسپورت مصری را نیز که از یکی دیگر از انتحار کنندگان به دست آورده اند در برگه های مربوط به مهاجران ثبت نام شده در این کشور مورد بررسی قرار دهند.

تنها ۶۰۰ هزار پناهجو از ابتدای سالجاری میلادی از طریق یونان وارد اروپا شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند