گردهمایی رهبران اروپا و آفریقا در "والتا"

گردهمایی رهبران اروپا و آفریقا در "والتا"
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

*یورونیوز: اروپا همچنان در تلاش یافتن راه حلی بر بحران مهاجرت، بزرگترین مسئله اروپا پس از بحران مالی است. اما با توجه به افزایش محبوبیت احزاب راست

آگهی

*یورونیوز: اروپا همچنان در تلاش یافتن راه حلی بر بحران مهاجرت، بزرگترین مسئله اروپا پس از بحران مالی است. اما با توجه به افزایش محبوبیت احزاب راست گرا، در توانایی اتحادیه اروپا برای اعمال اصلاحاتی بلند مدت در سیاستهای مشترک مهاجرتش، تردید وجود دارد. مهمان من در استودیوی یورونیوز در بروکسل در مرکز این روند قرار دارد: دیمیتریس آوراموپولس، کمیسر اتحادیه اروپا در امور مهاجرت.

شما از کنفرانس روز چهارشنبه و پنجشنبه در والتا (مرکز مالت) چه انتظاری دارید؟*

دیمیتریس آوراموپولس: در درجه نخست، درک مشترک اوضاع تا آنجا که به مهاجرین ارتباط دارد، و مسئله مهاجرت. کشورهای آفریقایی باید متوجه باشند که تا آن هنگام که کمکهای مالی ما به برنامه های عمرانیشان ادامه دارد، ما هم به حمایت و کمک آنها برای رسیدگی به بحران مهاجرت نیازمندیم. آنها باید مهاجرینی که باز گردانده می شوند، بپذیرند، و البته راههایی قانونی برای افرادی که می خواهند به اروپا بیایند، ایجاد کنند. می خواهم اعلام کنم که در طول دو ماه اول سال آینده (میلادی)، کمسیون اروپا با تلاش سخت و همکاری با بخش اداری من، پیشنهاداتی گسترده برای مهاجرت قانونی به اروپا تدوین خواهد کرد، زیرا بروشنی بگویم که اروپا در آینده، به مهاجر نیاز دارد.

یورونیوز: میدانیم که در طول دو ماه گذشته، تعداد یکصد و چهل و هفت مهاجر در چهارچوب برنامه سهمیه بندی اتحادیه، اسکان داده شده اند. این تعداد بسیار قلیل است. آیا مطمئنید که ظرف دو سال آینده، یکصد و شصت هزار مهاجر را اسکان داده اید؟

دیمیتریس آوراموپولس: تردیدی نیست که این تعداد بسیار بسیار اندک است، اما ما تنها در آغاز کار هستیم. ما نخستین گام برای اسکان (مهاجرین) را یکماه پیش از ایتالیا و دو هفته قبل از یونان شروع کردیم. این تنها آغاز کار است. راه درازی برای رسیدن به نتیجه رضایت بخش در پیش است. تا آنجا که به جلو برویم و تمام کشورهای عضو بخشی از برنامه اسکان ما بشوند، اوضاع بهتر خواهد شد.

یورونیوز: اما بسیاری از آنها واکنشی نشان نداده اند….

دیمیتریس آوراموپولس: تاکنون دوازده کشور قبول کرده اند در این برنامه شرکت کنند. اوضاع در حال تغییر است. فضا مثبت تر می شود و فکر می کنم در نهایت همه کشورها مهاجرین را به خاک خود خواهند پذیرفت.

یورونیوز: این آمار واقع بینانه است؟ یکصد و شصت هزار نفر در دو سال آینده؟

دیمیتریس آوراموپولس: می تواند واقع بینانه بشود، اما همانطور که گفتم، آغاز خوبی نداشته است. گفتم که از این روند رضایت ندارم، اما برنامه اسکان مهاجرین باید آغاز به کار کند.

یورونیوز: به طرح دیگر کمیسیون اروپا بپردازیم: مراکز ارزیابی تقاضای پناهندگی مهاجرین که می توانند سیل مهاجر به اروپا را کنترل کنند. بسیاری، بویژه در یونان، معتقدند که این مراکز، حداقل فعلا، موثر نیستند. آیا یونان توانایی پذیرش آوارگان در فصل زمستان را دارد؟

دیمیتریس آوراموپولس: اسکان مهاجرین بدون وجود این مراکز ممکن نیست. مراکز ارزیابی در جزیره “لزبوس” و بسیاری از دیگر مناطق اروپا تمام تقاضانامه ها را بررسی می کنند تا مهاجرین بیش از بیست وچهار ساعت در جزیره نمانند. پس از آن به مرکز یونان منتقل شده و به سایر کشورهای اروپایی فرستاده می شوند.

یورونیوز: می گویید یونان تا پایان ماه این روند را طی خواهد کرد؟

دیمیتریس آوراموپولس: این تعهد داده شده است و در طول دو ماه گذشته، همه چیز در یونان بسرعت پیش رفته است.

*یورونیوز: پس در مورد نتیجه کنفرانس “والتا” خوشبینید؟

دیمیتریس آوراموپولس: باید در این موارد خوشبین باشید. این یک فرصت بینظیر است.امیدوار باشیم که این کنفرانسی نباشد که در پایان آن همه به خانه هایشان می روند و همه چیز را فراموش می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران پناهجویان در کانون گفتگوهای سران اروپا و آفریقا در مالت

مهاجران غیرقانونی رکورد هفده ساله ورود به جزایر قناری اسپانیا را شکستند

تلاش ازبکستان برای جذب گردشگر با تکیه بر میراث فرهنگی و توسعهٔ زیرساخت