صنعت گردشگری مصر، نگران خروج گردشگران روس

صنعت گردشگری مصر، نگران خروج گردشگران روس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

زنگ کلیسای جامع سن پترزبورگ روسیه به یاد ۲۲۴ قربانی حادثه سقوط هواپیمای روسیه در شرم الشیخ مصر، ۲۲۴ بار به صدا در آمد. هفته گذشته یک هواپیمای ایرباس

آگهی

زنگ کلیسای جامع سن پترزبورگ روسیه به یاد ۲۲۴ قربانی حادثه سقوط هواپیمای روسیه در شرم الشیخ مصر، ۲۲۴ بار به صدا در آمد.

هفته گذشته یک هواپیمای ایرباس ۳۲۱ متعلق به خطوط هوایی روسیه دقایقی پس از آغاز پرواز از شرم الشیخ مصر به مقصد سن پترزبورگ، در صحرای سینا سقوط کرد. از ۲۲۴ سرنشین این هواپیما ۲۱۹ نفر روس بودند.

روسیه روز جمعه کلیه پروازهای خود به مصر را به عنوان اقدامی پیشگیرانه به حالت تعلیق درآورد و بلافاصله عملیات خروج گردشگران خود از مصر را آغاز کرد. هنوز دلیل سقوط هواپیما مشخص نشده است اما این نگرانی وجود دارد که انفجار بمب عامل سقوط آن بوده باشد.

داعش مسئولیت سقوط هواپیمای روسیه را پذیرفته است اما هنوز نتایج تحقیقات ثابت نکرده است که انفجار عامل سقوط بوده است.

به گفته مقامهای روسیه حدود هشتاد هزار گردشگر روس در مصر هستند و خروج آنها احتمالا ضربه سنگینی به صنعت گردشگری مصر می زند که به میزان قابل توجهی به درآمد حاصل از گردشگران وابسته است.

محمد شیخ ابراهیم، گزارشگر یورونیوز از مصر می گوید: «عملیات خروج گردشگران خارجی از شرم الشیخ آغاز شده است. از طرفی ترس و نگرانی در میان کسانی که در صنعت گردشگری شاغل هستند هم کاملا مشهود است. بخصوص پس از این که قرار شد گردشگران روسیه از مصر خارج شوند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روس ها از آفتاب شرم الشیخ محروم شدند

«صدای مشکوک» در جعبه سیاه هواپیمای روس

روسیه عملیات خارج کردن گردشگران از مصر را آغاز کرد