در یک کلوپ شبانه در رومانی چندین نفر زنده در آتش سوختند

در یک کلوپ شبانه در رومانی چندین نفر زنده در آتش سوختند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آتش سوزی مرگبار در کلوپ شبانه «کالکتیو» در بخارست، پایتخت رومانی، در نیمه شب جمعه حداقل ۲۷ کشته و ۱۵۵ زخمی بر جای گذاشت. در هنگام وقوع آتش سوزی و

آگهی

آتش سوزی مرگبار در کلوپ شبانه «کالکتیو» در بخارست، پایتخت رومانی، در نیمه شب جمعه حداقل ۲۷ کشته و ۱۵۵ زخمی بر جای گذاشت. در هنگام وقوع آتش سوزی و اجرای کنسرت راک در حدود ۴۰۰ نفر در کلوپ حضور داشتند. ظاهراً اسباب آتش بازی موجود در داخل کلوپ باعث شروع آتش سوزی و سرایت آن به سقف شده است. سوختگی، خفگی بر اثر استنشاق دود و ازدحام جمعیت سه علت عمده مرگ قربانیان این حادثه تلخ بوده است.

یک شاهد عینی می گوید: «در حدود ۲۰ نفر در آمبولانس اولی بودند. بیمارستان اتاق خالی نداشت ولی ما سعی کردیم حداکثر افراد ممکن را در آن جا بدهیم. به آنها گفتیم تا می شود مجروحان را جا بدهند چون خیلی از افراد مست بودند.»

میزان سوختگی برخی از کشته شدگان به حدی است که هویت آنها به سختی احراز می شود.

یک شهروند دیگر می گوید: «سه تا از دوستان من در بیمارستان هستند. من خیلی شانس آوردم چون کسی را پیدا نکردم که به جایم کار کند، بنابراین مشغول کار شدم و نتوانستم با دوستانم به کلوپ بروم. وگرنه شاید حالا اینجا نبودم، شاید هم مرده بودم.»

بنا به گفته شاهدان عینی، وحشت زدگی و هجوم حاضران به در خروجی برای نجات جانشان دلیل افزایش شمار زخمی ها و تلفات جانی این حادثه بوده است.

ساختمانی که زیرزمین آن به کلوپ کالکتیو تبدیل شده بنای کارخانه ای به جا مانده از دوران کمونیسم رومانی بوده است.

کلاوس یوهانیس، رئیس جمهوری رومانی در ابراز همدردی با هموطنانش در صفحه فیسبوک خود نوشت عمیقا از این فاجعه غمگین و ناراحت است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایان کار احمد جنتی؛ رئیس آینده مجلس خبرگان رهبری کیست؟

دست‌کم ۳۶ نفر در پاکستان بر اثر بارش باران‌های زمستانی کشته شدند

طرفداران الکسی ناوالنی از مردم خواستند تا در مراسم تشییع جنازه او شرکت کنند