جشن روز جمهوری در ترکیه با حضور اردوغان و حمله پلیس به مطبوعات مخالف

جشن روز جمهوری در ترکیه با حضور اردوغان و حمله پلیس به مطبوعات مخالف
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مراسم «روز جمهوری»، روز ملی ترکیه پنج شنبه با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری و احمد داود اوغلو نخست وزیر در آنکارا برگزار شد. روز یک شنبه مردم

آگهی

مراسم «روز جمهوری»، روز ملی ترکیه پنج شنبه با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری و احمد داود اوغلو نخست وزیر در آنکارا برگزار شد. روز یک شنبه مردم ترکیه پای صندوق های رای خواهند رفت تا ترکیب پارلمانی آینده ترکیه را مشخص کنند با این حال پلیس ترکیه که روز چهارشنبه به دو تلویزیون مخالف دولت حمله کرده بود روز پنج شنبه نیز مانع انتشار دو روزنامه مخالف دولت شد.

اوزگور اونلو حصارجیکلی، مدیر صندوق مارشال در آنکارا می گوید: «این انتخابات مهم است زیرا مردم می توانند نتایج انتخابات قبلی در ماه ژوئن را تایید کنند و به اکثریت پارلمانی ۱۳ ساله حزب عدالت و توسعه پایان دهند و یا اینکه برخلاف انتخابات گذشته عمل کنند و حزب عدالت و توسعه بتواند اکثریت پارلمانی را کسب کند که فصل جدیدی در سیاست این حزب خواهد بود.»

آخرین نظرسنجی ها در ترکیه گویای افزایش اندک آرای حزب عدالت و توسعه است با این حال حزب دموکراتیک خلق برهبری صلاح الدین دمیرتاش خواهد توانست میزان آرای مشابهی را نسبت به انتخابات گذشته کسب کند.

پرسش این است که در بحبوحه تنش ها در ترکیه بویژه بمبگذاری آنکارا در دو هفته گذشته که به کشته شدن بیش از یکصد نفر انجامید، نتایج انتخابات ترکیه چگونه رقم خواهد خورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد

علی‌اف در دیدار با اردوغان: جنگ به حل و فصل مشکل تاریخی قره‌باغ کمک کرد