پلیس ترکیه وارد ساختمان تلویزیون مخالف دولت شد

پلیس ترکیه وارد ساختمان تلویزیون مخالف دولت شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیروهای پلیس ترکیه در حالی که تلاش می کردند وارد دفتر یک تلویزیون مخالف دولت شوند، با ممانعت صدها معترض مواجه شدند. بسیاری از این افراد، روزنامه

آگهی

نیروهای پلیس ترکیه در حالی که تلاش می کردند وارد دفتر یک تلویزیون مخالف دولت شوند، با ممانعت صدها معترض مواجه شدند. بسیاری از این افراد، روزنامه نگارها و خبرنگاران سایر رسانه ها بودند که با اقدام اخیر دولت در مواجهه با مجتمع رسانه ای «کوزا ایپک» مخالف هستند.

نیروهای پلیس با کمک دستگاههای آب پاش ضد شورش، معترضان را از مقابل ساختمان این مجتمع رسانه ای متفرق کردند. نیروهای امنیتی پس از ورود به ساختمان تلویزیون، پخش مستقیم برنامه ها را متوقف کردند.

بازرسی از این مجتمع رسانه ای بخشی از برنامه دولت برای تحقیق و تجسس درباره شرکتها و سازمانهای مرتبط با فتح الله گولن، مرد قدرتمند عرصه سیاست در ترکیه است. رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، این شخصیت مذهبی بانفوذ را که هم اکنون در تبعید خودخواسته در آمریکا زندگی می کند، به تلاش برای سرنگونی دولت متهم کرده است.

روز سه شنبه دولت ترکیه کنترل ۲۲ شرکت رسانه ای از جمله چند نشریه و شبکه تلویزیونی مرتبط با آقای گولن را در دست گرفت.

جنگ قدرت بین رجب طیب اردوغان و متحد سابقش، فتح الله گولن سال گذشته و زمانی که شمار زیادی از تاجران سرشناس نزدیک به دولت بازداشت شدند علنی شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اطلاعاتی درباره انتخابات پارلمانی ترکیه

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا

بدترین کشورهای اروپا از لحاظ آزادی رسانه کدامند؟