زمستان در انتظار پناهجویان؛ بالکان خود را آماده می کند

زمستان در انتظار پناهجویان؛ بالکان خود را آماده می کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اسلوونی از تصمیم برای دعوت به همکاری از موسسات امنیتی خصوصی برای کنترل مرزهای خود خبر داد. تصمیم مقامات این کشور به فاصلۀ یک روز پس از نشست سران

آگهی

اسلوونی از تصمیم برای دعوت به همکاری از موسسات امنیتی خصوصی برای کنترل مرزهای خود خبر داد. تصمیم مقامات این کشور به فاصلۀ یک روز پس از نشست سران اتحادیۀ اروپا با رهبران برخی از کشورهای حوزۀ بالکان از جمله اسلوونی و کرواسی اعلام می شود.

در این نشست مقامات ۱۱ کشور بالکان و اتحادیۀ اروپا نظیر مجارستان، صربستان، آلمان، یونان و اتریش حضور داشتند و توافق کرده اند از این پس بدون هماهنگی با کشورهای همسایه، پناهجویان را به «آنسوی مرزهای یکدیگر» نفرستند.

وزارت کشور اسلوونی می گوید بین ۵۰ تا ۶۰ مامور بخش خصوصی برای مقابله با خیل عظیم مهاجران در مرزهای این کشور به پلیس اسلوونی کمک خواهند کرد.

سرد شدن دمای هوا و نزدیک شدن فصل زمستان نیز معضل دیگری است که نگرانی سازمان های امدادرسانی را در مورد وضعیت مهاجران افزایش داده است.

آنتونیا زانیوک، مسئول صلیب سرخ اسلوونی می گوید: «راه حل های پیش رویمان در حال حاضر کوتاه مدت است. از آنجمله توزیع لباس های زمستانی و پتو برای اینکه مهاجران خود را بپوشانند. ما غذا و چای گرم توزیع می کنیم و در کوتاه مدت این مشکل وجود ندارد.»

مقابلۀ اضطراری همزمان با سرد شدن هوا از بندهای طرحی بود که روز یکشنبه و در نشست بروکسل با حضور سران برخی از کشورهای اروپای شرقی ارائه شد. اسلوونی کوچک ترین کشور بالکان است و مقامات این کشور می گویند تنها طی ۱۰ روز گذشته، بیش از ۷۶ هزار پناهجو از کرواسی به پشت مرزهای این کشور رسیده اند.

در حدود ۲۰۰۰ نفر از این پناهجویان وارد اسلوونی شده اند و قرار است با اتوبوس هایی که برای همین منظور در نظر گرفته شده، به مرزهای اتریش و مراکز ثبت نام اعزام شوند.

بر اساس طرح توافق شده در نشست بروکسل، بیش از ۴۰۰ نیروی نظامی قرار است به مرزهای این کشور برای کمک رسانی به پلیس اسلوونی اعزام شوند.

مقامات این کشور و کرواسی همزمان با افزایش شمار مهاجران در مرزهای این دو کشور اقدام به استقرار اتاقک هایی برای اسکان موقت پناهجویان با شروع فصل سرما کرده اند. به گفتۀ وزیر کشور کرواسی، بیش از ۵۰۰۰ مهاجر از ابتدای ماه نوامبر در این مرکز موقت واقع در مرز مشترک با اسلوونی اسکان داده می شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش نمایندگان پارلمان اروپا به تصمیمات اجلاس یکشنبه در مورد پناهجویان

یک گور جمعی حاوی ۲۸۳ پیکر در بیمارستان «ناصر» غزه کشف شد

وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره گسترش دامنه تحریم‌های ایران به توافق رسیدند