نهاد حقوق بشری سازمان ملل، جمهوری چک را به بدرفتاری با پناهجویان متهم کرد

نهاد حقوق بشری سازمان ملل، جمهوری چک را به بدرفتاری با پناهجویان متهم کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

زید الرعد الحسین، رئیس اردنی کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد دولت جمهوری چک را به بدرفتاری با پناهجویان متهم کرد و گفت پناهجویان در این

آگهی

زید الرعد الحسین، رئیس اردنی کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد دولت جمهوری چک را به بدرفتاری با پناهجویان متهم کرد و گفت پناهجویان در این کشور تا نود روز را باید در بازداشت سپری کنند و برخی از آنها شکنجه شده اند.

به گفته این مقام سازمان ملل، از جمله این بدرفتاریها بازدید بدنی آنها به صورت برهنه بوده است. حتی از پناهجویان برای هزینه هایشان در مدت بازداشت پول درخواست شده است. او همچنین رئیس جمهوری چک را به اسلام ستیزی متهم کرد.

میلوش زِمان، رئیس جمهوری چک، بلافاصله نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد و از طریق سخنگوی خود اعلام کرد که همواره نگران تهدید بنیادگرایی اسلامی بوده است و مواضع خود را در این باره تغییر نخواهد داد.

از سوی دیگر، توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان هنگام بازدید از یک مرکز نگهداری پناهجویان، بار دیگر بر سیاستهای پذیرش پناهجویان تاکید کرد و گفت که آنهایی که جانشان در کشورشان در خطر نیست جایی در آلمان ندارند.

بر اساس تخمینها، تا پایان سال جاری میلادی شمار پناهجویانی که در یک سال گذشته وارد کشور آلمان می شوند به یک میلیون نفر می رسد.

وزیر کشور آلمان گفت: «کسانی که به محافظت نیاز دارند، اجازه خواهند اشت که اینجا بمانند، زبان را بیاموزند و شغلی پیدا کنند و بخشی از جامعه بشوند. اما افرادی که به محافظت نیاز ندارند، هرچند دلایل خوبی برای یافتن زندگی بهتر داشته باشند، باید کشور ما را ترک کنند.»

آنگلا مرکل و دولت تحت هدایت او بر خلاف بسیاری از رهبران کشورهای غربی، از ورود پناهجویانی که جانشان در خطر است، استقبال کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس اسلوونی هزاران پناهجو را به مرزهای اتریش هدایت کرد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟

وزیر دفاع آلمان: یکی از بهترین افسرانم را قربانی بازی‌های پوتین نمی‌کنم