ادامه خشونتها در نوار غزه و کرانه باختری؛ جلسه اضطراری شورای امنیت

ادامه خشونتها در نوار غزه و کرانه باختری؛ جلسه اضطراری شورای امنیت
نگارش از مهران احمدی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در جریان درگیری های تظاهرکنندگان فلسطینی با نیروهای اسرائیلی در نوار غزه، دو فلسطینی به ضرب گلوله کشته شدند. تیر اندازی سربازان اسرائیلی پس از آن رخ

آگهی

در جریان درگیری های تظاهرکنندگان فلسطینی با نیروهای اسرائیلی در نوار غزه، دو فلسطینی به ضرب گلوله کشته شدند. تیر اندازی سربازان اسرائیلی پس از آن رخ داد که صدها فلسطینی معترض روز جمعه با نزدیک شدن به مرز اسرائیل اقدام به سنگ پرانی کردند.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که سربازان این کشور برای جلوگیری از گسترش خشونتها مجبور به تیراندازی شده اند.

در همین حال روز جمعه تظاهرکنندگان فلسطینی در رام الله، واقع در کرانه باختری رود اردن به سمت سربازان اسرائیلی سنگ و بمبهای آتشزا پرتاب کردند و سربازان اسرائیلی نیز در مقابل به استفاده از گاز اشک آور متوسل شدند.

از طرف دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه به درخواست نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین جلسه اضطراری تشکیل داد. ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در جلسه اضطراری شورای امنیت این سازمان، بر استقرار نیروهای بین المللی در شرق بیت المقدس اصرار ورزید. وی گفت: «امروز به اینجا آمدیم تا از شما بخواهیم فورا جهت توقف این تهاجم اقدام کنید. تهاجمی که علیه ملت بی دفاع ما و علیه اماکن مقدس صورت می گیرد و آنها توسط اشغالگری نظامی اسرائیل، شهرک نشینان اسرائیلی و افراط گرایان مورد تعرض قرار می گیرند.»

با این حال اسرائیل درخواست فلسطینیان را برای استقرار یک نیروی بین المللی برای حفاظت از مسجد الاقصی رد کرد.

دنی دنون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد با نشان دادن تصویری که به گفته او نحوه چاقو زدن را به کودکان فلسطینی آموزش می دهد، گفت: «این تصویر که اینجا می بینید نمونه ای است از آنچه روزانه، قبل و بعد از مدرسه، در معرض دید کودکان فلسطینی قرار می گیرد. این تصاویر به کودکان دستورالعملهایی مبسوط در مورد نحوه چاقو زدن یهودیان ارائه می کند. اینجا در سازمان ملل متحد درباره تحریکات خیلی حرف زده می شود، با این تصویر می توانید ببینید که تحریک کردن چگونه رخ می دهد.»

تنشهای اخیر بین اسرائیل و فلسطینیان تاکنون جان دست کم ۳۷ فلسطینی و ۷ اسرائیلی را گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو هفته ناآرام در کرانه باختری رود اردن با ده ها کشته

مقبره یوسف پیامبر در نابلس به آتش کشیده شد

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم