تدابیر امنیتی جدید اسرائیل برای مقابله با خشونت ها

تدابیر امنیتی جدید اسرائیل برای مقابله با خشونت ها
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت اسرائیل در پایان یک نشست فوری امنیتی به ریاست نخست وزیر نتانیاهو، به پلیس این کشور اجازه داد تا در صورت تهدید امنیتی، محله های عرب نشین بیت

آگهی

دولت اسرائیل در پایان یک نشست فوری امنیتی به ریاست نخست وزیر نتانیاهو، به پلیس این کشور اجازه داد تا در صورت تهدید امنیتی، محله های عرب نشین بیت المقدس را به محاصره در آورد. در این نشست که سه شنبه شب و در پی ادامه موج خشونت ها میان شهروندان اسرائیلی و فلسطینی انجام شد، هم چنین مقرر شد خانه های مهاجمان فلسطینی که «تروریست» نامیده شده اند، تخریب و از بازسازی آنها جلوگیری شود.

در روز سه شنبه که از سوی فلسطینی ها «روز خشم» نام گرفته بود، یک فرد فلسطینی با خودرو مردمی را که در صف اتوبوس بودند زیر گرفت و دو نفر دیگر نیز در یک اتوبوس به شهروندان اسرائیلی حمله کردند. در این حملات دست کم سه اسرائیلی کشته شدند.

از سوی دیگر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «روزهای شنبه و یکشنبه من با بنیامین نتانیاهو و محمود عباس در تماس بودم و سعی کردیم راهی برای بازگشت آرامش پیدا کنیم. من به زودی به آنجا می روم تا ببینیم آیا به طریق مناسب و با تعامل راهی برای برون رفت از این ورطه پیدا می شود.»

از آغاز خشونت ها در ابتدای ماه جاری میلادی، دست کم ۷ اسرائیلی و ۲۹ فلسطینی کشته شده اند. ده تن از قربانیان فلسطینی از افراد مهاجم و بقیه معترضان و تظاهرکنندگانی بودند که به دست نیروهای اسرائیلی کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روز خشم در اراضی اشغالی با چندین کشته و مجروح به پایان رسید

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم