روز خشم در اراضی اشغالی با چندین کشته و مجروح به پایان رسید

روز خشم در اراضی اشغالی با چندین کشته و مجروح به پایان رسید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در جریان سه حمله به یهودیان اسراییلی در شهرهایی نظیر بیت المقدس و رعنانا، دست کم سه اسراییلی کشته و ۹ نفر دیگر نیز مجروح شده اند. به گزارش پلیس

آگهی

در جریان سه حمله به یهودیان اسراییلی در شهرهایی نظیر بیت المقدس و رعنانا، دست کم سه اسراییلی کشته و ۹ نفر دیگر نیز مجروح شده اند. به گزارش پلیس اسراییل، دو نفر از حمله کنندگان که فلسطینی بودند نیز به ضرب گلولۀ نیروهای اسراییلی کشته شدند. گروههای فلسطینی روز سه شنبه را «روز خشم» نامیده و فلسطینیان ساکن کرانۀ باختری و غزه را به اعتراض دعوت کرده بودند.

پلیس اسراییل می گوید در یکی از این حملات یک فلسطینی با اتومبیل خود به عابران در یک محلۀ یهودی نشین حمله کرده که این اقدام وی یک کشته از میان اسراییلی ها برجای گذاشته است. دست کم سه نفر نیز مجروح شده اند و فرد حمله کننده نیز در نتیجۀ شلیک گلولۀ پلیس اسراییل به شدت مجروح شده است.

در حملۀ دیگری که در شهر بیت المقدس رخ داده است، دو فلسطینی پس از ورود به یک اتوبوس در محلۀ «جبل مکبر» در شرق این شهر، اقدام به مضروب کردن سرنشینان کرده اند که در جریان آن دو اسراییلی به قتل رسیده اند. در این حمله، پلیس اسراییل یکی از ضاربان را به قتل رسانده و حمله کنندۀ دوم نیز دستگیر شده است. یکی از حمله کنندگان به اتوبوس شمارۀ ۷۸ بیت المقدس، به یک اسلحۀ کمری مجهز بوده است.

همزمان با این حملات، حماس با استقبال از تشدید درگیری ها میان فلسطینیان و اسراییلی ها در اراضی اشغالی و به ویژه شهر بیت المقدس، عاملان این حملات را قهرمان نامید. سام ابوظهری، سخنگوی حماس می گوید: «حماس اقدامات قهرمانانه در کرانۀ باختری و بیت المقدس را ستایش می کند. افزایش این حملات شاهدی بر آن است که این انتفاضه نمی تواند متوقف شود. این انتفاضۀ بیت المقدس است و پیامی است بسیار قوی به اسراییلی های اشغالگر در پاسخ به جنایاتی که در مسجد الاقصی مرتکب شده اند.»

به موازات این حملات، صدها نفر از فلسطینی ها در مناطق مرزی نوار غزه با پلیس اسراییل درگیر شدند که این درگیری تعدادی مجروح برجای گذاشته و پلیس نیز چند نفر از فلسطینی های معترض را دستگیر کرده است.

طی دو هفتۀ اخیر در اراضی اشغالی، شش اسراییلی و ۲۷ فلسطینی در جریان شدت گرفتن حملات متقابل فلسطینی ها و پلیس اسراییل به قتل رسیده اند که هشت کودک نیز در میان قربانیان آنها دیده می شود. ناآرامی های بیت المقدس و کرانۀ باختری از اواسط ماه سپتامبر و در پی بازدید اسراییلی ها از مسجد الاقصی به بهانۀ جشن های سال نو یهودی شدت گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت