وزیر دفاع آمریکا: شواهدی از برخورد موشکهای روس به خاک ایران داریم

وزیر دفاع آمریکا: شواهدی از برخورد موشکهای روس به خاک ایران داریم
Copyright 
نگارش از امید لهبی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد که این کشور شواهدی از برخورد چند موشک روس به خاک ایران در اختیار دارد. این خبر پنجشنبه شب از سوی

آگهی

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد که این کشور شواهدی از برخورد چند موشک روس به خاک ایران در اختیار دارد.

این خبر پنجشنبه شب از سوی برخی رسانه های غربی به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا منتشر شده بود اما روسیه آنرا بشدت رد کرد و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز چنین اتفاقی را “تایید” نکرد. وزیر دفاع آمریکا که به همراه همتای بریتانایی اش در یک کنفرانس خبری در لندن شرکت کرده بود، دلیل اصابت موشکها را نقص فنی احتمالی خواند.

به گفته وزارت دفاع روسیه این کشور تاکنون بیست و شش موشک از ناوهای خود در دریای مازندران به سمت اهدافی در سوریه شلیک کرده است. همچنین در بیست و چهار ساعت گذشته جنگنده های روس شصت و هفت حمله در سوریه انجام دادند و شصت هدف را در شهرهای لاذقیه، حلب، ادلب، رقه و حما بمباران کردند. به گفته مقامات روس در این حملات هفده اردوگاه آموزشی و سه پناهگاه زیرزمینی داعش نابود شدند.

وزیر دفاع آمریکا درباره حمله های روسیه گفت: «همانطور که در روزهای پیش دیدیم، اقدامات روسیه در سوریه، هم خود روسیه و هم منطقه را به خطر می اندازد. استراتژی آنها در سوریه اساسا ناقص است.»

همزمان، جنگنده های فرانسه روز جمعه به مواضع داعش در شهر رقه، پایتخت خودخوانده این گروه حمله کردند. این دومین عملیات فرانسه از آغاز حملات هوایی این کشور علیه گروه افراطی داعش است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داعش به ده کیلومتری حلب رسید

در حمله هوایی در مرز سوریه و عراق «۲۳ شبه نظامی مورد حمایت ایران» کشته شدند

۳ عضو کنگره آمریکا به منطقه تحت کنترل شورشیان سوریه سفر کردند