ناتو از حریم هوایی اعضا خود دفاع می کند

ناتو از حریم هوایی اعضا خود دفاع می کند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزرای دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو روز پنج شنبه در بروکسل گرد هم آمدند تا مورد همکاری های نظامی کشورهای عضو این پیمان با یکدیگر گفتگو

آگهی

وزرای دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو روز پنج شنبه در بروکسل گرد هم آمدند تا مورد همکاری های نظامی کشورهای عضو این پیمان با یکدیگر گفتگو کنند. ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در این نشست از آمادگی اعضا این پیمان برای دفاع از حریم هوایی یکدیگر گفت. اشاره او به نقض حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده های روسی در روزهای شنبه و یکشنبه گذشته بود.

دبیر کل ناتو گفت: «نگرانی ما بیشتر از آن روست که هواپیماهای روسیه حریم هوایی ناتو را نقض کرده اند. من از این نگرانم که روس ها از رژیم اسد حمایت می کنند و بیشتر از آن که به داعش حمله کنند، دیگر گروه های مخالف را رمورد هدف قرار می دهند. من روسیه را به ایفای نقش سازنده و کمک کننده در نبرد با داعش دعوت می کنم.»

روز چهارشنبه روسیه برای نخستین بار از روی عرشه ناوهای خود مستقر در دریای خزر، ده ها موشک به سوریه پرتاب کرد. این موشک ها برای اصابت به مواضع مخالفان سوریه در خاک این کشور از آسمان ایران و عراق گذشتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بزرگترین رزمایش ناتو پس از جنگ سرد؛ وزیر دفاع آلمان: روسیه احتمالا به کشورهای عضو ناتو حمله می‌کند

ادامه تبعات سفر اروپایی زاکانی با وجود کناره‌گیری یک مقام بلژیکی؛ «وزیر خارجه هم باید استعفا کند»

چین و فروش تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه؛ هدف واشنگتن از انتشار عمومی اطلاعات محرمانه چیست؟