ادامه حملات هوایی روسیه در سوریه و انتقاد ناتو به نقض حریم هوایی ترکیه

ادامه حملات هوایی روسیه در سوریه و انتقاد ناتو به نقض حریم هوایی ترکیه
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جنگنده های روسی طی ۱۵ سورتی پرواز در روز دوشنبه به بمباران مواضع مخالفان سوریه در خاک این کشور ادامه دادند. وزارت دفاع روسیه می گوید چندین پایگاه

آگهی

جنگنده های روسی طی ۱۵ سورتی پرواز در روز دوشنبه به بمباران مواضع مخالفان سوریه در خاک این کشور ادامه دادند. وزارت دفاع روسیه می گوید چندین پایگاه داعش در ادلب، حمص و حلب از اهداف این حملات بوده اند. رسانه های روسی می گویند گروهی از نظامیان «داوطلب» روسی خود را برای ورود به سوریه و نبرد زمینی آماده می کنند.

در روزهای گذشته نیز اخباری مبنی بر حضور صدها سرباز ایرانی و نیروهای حزب الله لبنان در خاک سوریه منتشر شده بود. سایت عربی ارم نیوز هم از احتمال حضور تکاوران یگان ویژه «صابرین» سپاه پاسداران ایران در سوریه خبر داد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز نوشت یک مقام بلند پایه نظامی روسیه برای هماهنگی با مقامات ارشد ارتش اسرائیل در حملات خود به سوریه، روز سه شنبه وارد تل آویو می شود.

حمیمیم نام پایگاه اصلی هواپیماهای مهاجم روسیه است که در نزدیکی شهر بندری لاذقیه در غرب سوریه واقع شده است.

ورود هواپیماهای روسی به خاک سوریه، خشم آنکارا را به همراه داشت. ترکیه مدعی است روسیه به حریم هوایی این کشور تجاوز کرده است و به همین دلیل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که روز دوشنبه در بروکسل به سر می برد، خواستار ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در محدوده کشورش شد.

دبیر کل ناتو ضمن انتقاد شدید از ورود هواپیماهای روسی به آسمان ترکیه، از روسیه خواست تا به حریم هوایی ناتو «احترام کامل» بگذارد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت هواپیماهای روسی با نقض حریم هوایی ترکیه ممکن بود خود را در معرض هدف و سرنگونی قرار بدهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پنج پرسش در مورد حملات هوایی روسیه در سوریه

انتقاد شدید ناتو از نقض حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده های روسیه

اعتراض ترکیه به نقض حریم هوایی کشورش توسط جنگنده های روسیه