عامل تیراندازی مرگبار در کالجی در آمریکا معرفی شد

عامل تیراندازی مرگبار در کالجی در آمریکا معرفی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به گزارش یک شبکه تلویزیونی آمریکایی، عامل تیراندازی در کالجی در ایالت اورگان این کشور فردی ۲۶ ساله به نام کریس هارپر مرسر بوده است. شبکه تلویزیونی

آگهی

به گزارش یک شبکه تلویزیونی آمریکایی، عامل تیراندازی در کالجی در ایالت اورگان این کشور فردی ۲۶ ساله به نام کریس هارپر مرسر بوده است.

شبکه تلویزیونی سی بی اس از قول مقامهای قضایی آمریکا نام فرد تیرانداز را گزارش کرده است. این در حالی است که پیش تر فرماندار ایالت اورگان، بدون ذکر نام فرد ضارب، او را جوانی حدودا بیست ساله معرفی کرده بود.

در این حادثه ده نفر کشته و دست کم هفت نفر مجروح شدند. حال سه نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است. فرد ضارب هم در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شد.

کالجی که این اتفاق در آن رخ داده است، در منطقه ای روستایی در ایالت اورگان، غرب آمریکا، واقع شده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این حادثه با ناامیدی گفت: «به نوعی همه چیز دچار تکرار شده است. گزارش درباره این واقعه تکراری شده است. پاسخ من در این اتاق تکراری شده است. گفتگوها پس از یک تیراندازی تکراری شده است. برای کسی که قصد دارد به دیگران آسیب بزند، دسترسی به سلاح نمی تواند این قدر آسان باشد.»

آقای اوباما که یکی از مهمترین وعده های انتخاباتی اش، کنترل قوانین دسترسی آزادانه به سلاح گرم بود، بتازگی از ناتوانی خود برای عمل به این وعده اش به عنوان بزرگترین سردرگمی دوران ریاست جمهوری خود یاد کرده بود.

به گزارش خبرگزاریها یکی از شاهدان عینی این اتفاق گفته است که فرد ضارب با اسلحه وارد کلاس شد و پیش از تیراندازی از حاضران خواست که دین خود را اعلام کنند. هنوز انگیزه ضارب برای این اقدام اعلام نشده است.

در پی وقوع تیراندازی که صبح روز پنجشنبه به وقت محلی رخ داد، بیش از صد نیروی امنیتی در محل حادثه حاضر شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آزادی حمل سلاح در آمریکا؛ تداعی گر فیلمهای وسترن

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد