مرگ چهار نیروی ارتش ترکیه در درگیری با پ کا کا

مرگ چهار نیروی ارتش ترکیه در درگیری با پ کا کا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دو سرباز ارتش ترکیه توسط افرادی که به گفته مقامهای امنیتی ترکیه احتمالا شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ کا کا) هستند کشته شدند. به گزارش

آگهی

دو سرباز ارتش ترکیه توسط افرادی که به گفته مقامهای امنیتی ترکیه احتمالا شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ کا کا) هستند کشته شدند. به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای امنیتی ترکیه که این خبر را منتشر کرده اند به دنبال عاملان این حمله در دیار بکر هستند.

در روز پنجشنبه دو سرباز دیگر هم در درگیریهای متفاوت در مناطق دیگر کشته شدند.

از ماه ژوئیه سال جاری میلادی یعنی حدود سه ماه قبل که آتش بس بین دولت ترکیه و پ کا کا پایان یافت، درگیریها بین این دو گروه به طور بی سابقه ای در دو دهه اخیر افزایش یافته است. در این مدت کوتاه بیش از ۱۲۰ نفر از نیروهای امنیتی ترکیه و صدها نفر از شبه نظامیان پ کا کا جان خود را از دست داده اند.

روز چهارشنبه جنگنده های ارتش ترکیه در عملیاتی در استان حکاری، ۲۴ هدف متعلق به پ کا کا، را بمباران کردند. ارتش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که اغلب این اهداف انبار مهمات و پناهگاههای متعلق به پ کا کا بوده اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز سه شنبه تاکید کرد که عملیات علیه حزب کارگران کردستان ترکیه در داخل این کشور و در شمال عراق ادامه خواهد داشت. ارتش ترکیه دامنه عملیات خود را از جنوب این کشور به کوهستانهای شمال عراق هم گسترش داده است.

افزایش ناآرامیها این نگرانی را ایجاد کرده است که ترکیه و پ کا کا به رویارویی های خونین دهه های گذشته بازگردند که بیش از چهل هزار کشته به جا گذاشت. پ کا کا از سال ۱۹۸۴ میلادی یعنی حدود سی سال قبل به دنبال خودمختاری بخشهای کردنشین ترکیه از دولت مرکزی این کشور بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

ترکیه به تلافی کشته شدن ۱۲ سرباز حملات خود را علیه گروه‌های کرد سوریه و عراق تشدید کرد

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا