بحران سوریه و شکاف بین رهبران جهان در سازمان ملل متحد

بحران سوریه و شکاف بین رهبران جهان در سازمان ملل متحد
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیدار و سخنرانی رهبران کشورهای جهان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، برغم اظهارات امیدوارانه آنها، نشان از فقدان ارادۀ جمعی و مشترک آنان

آگهی

دیدار و سخنرانی رهبران کشورهای جهان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، برغم اظهارات امیدوارانه آنها، نشان از فقدان ارادۀ جمعی و مشترک آنان در حل خشونت های جاری خاورمیانه، بخصوص بحران سوریه دارد.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که بدون اتفاق نظر و سازش پنج کشور ترکیه، آمریکا، روسیه، عربستان سعودی و ایران، انتظار یافتن راه حلی برای بحران سوریه بی ثمر است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز که سال گذشته شبه جزیره کریمه اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد نسبت به یافتن زمینۀ مشترک با ترکیه و شرکای روسیه در نبرد علیه تروریسم اظهار امیدواری کرد.

وی همچنین عدم همکاری با دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را اشتباهی بزرگ خواند و گفت که عملا هیچکس به جز دولت و ارتش سوریه «شجاعانه» با داعش نمی جنگد.

آقای پوتین با اعلام اینکه روسیه ممکن است در حملات هوایی علیه داعش به ائتلاف کشورهای غربی و عربی بپیوندد، پیاده کردن نیروی نظامی روس در خاک سوریه را مردود دانست.

از سوی دیگر آمریکا و فرانسه با هر راه حلی برای بحران سوریه با حضور بشار اسد مخالفت می ورزند. باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت: «آمریکا برای حل بحران سوریه آماده همکاری با هر کشوری از جمله روسیه و ایران است، اما پس از این همه خونریزی و قتل عام، نمی توان انتظار داشت که به وضعیت پیش از آغاز جنگ بازگشت.»

جنگ داخلی سوریه تا به امروز بیش از ۲۰۰ هزار قربانی و ۱۱ میلیون نفر آواره بر جای گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولاند: اگر در پاریس برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تصمیم گیری نشود دیر است

پوتین و اوباما در فضایی سرد و سنگین با یکدیگر دیدار کردند

آمادگی اوباما برای مذاکره با ایران و روسیه علی رغم تقبیح حمایت مسکو از دمشق