سرعت: از درخشش همیلتون در ژاپن تا پیروزی لورنزو در اسپانیا

سرعت: از درخشش همیلتون در ژاپن تا پیروزی لورنزو در اسپانیا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بازگشت همیلتون به اوج لوئیس همیلتون با برتری کامل فاتح مسابقات فرمول یک جایزه بزرگ ژاپن شد. این راننده بریتانیایی تیم مرسدس یک هفته پس از نیمه تمام

آگهی

بازگشت همیلتون به اوج

لوئیس همیلتون با برتری کامل فاتح مسابقات فرمول یک جایزه بزرگ ژاپن شد. این راننده بریتانیایی تیم مرسدس یک هفته پس از نیمه تمام رها کردن مسابقه در سنگاپور بار دیگر نشان داد که در اوج آمادگی است. نیکو رزبرگ، هم تیمی آلمانی همیلتون تنها کسی بود که در ابتدای مسابقه شانه به شانه او حرکت کرد اما در ادامه همیلتون در پیچ های خطرناک مسیر، هم تیمی خود را جا گذاشت تا با خیال راحت به سمت خط پایان برود. پس از رانندگان مرسدس سباستین فتل، راننده تیم فراری سوم شد.

نخستین مسابقه جایزه بزرگ ژاپن

نخستین مسابقه فرمول یک جایزه بزرگ ژاپن ۳۹ سال پیش و بر روی پیست «فیجی» برگزار شد. باران شدید موجب تاخیر ۲ ساعته مسابقه شد، مسابقه ای که مدعیان پیروزی آن نیکی لائودا استرالیایی و جیمز هانت بریتانیایی بودند. نیکی که تا قبل از مسابقه ژاپن در صدر جدول رقابتهای جهانی قرار داشت در دوم رقابت را رها کرد. جیمز حریف اصلی او از این موقعیت نهایت استفاده را برد و با کسب مقام سومی در ژاپن قهرمان جهان در سال ۱۹۷۶ میلادی شد.

برتری قاطع لورنزو در مسابقه موتوجی پی کشورش

خورخه لورنزو، موتور سوار اسپانیایی تیم یاماها به راحتی پیروز مسابقات جایزه بزرگ موتوجی پی کشورش شد. او که رقابت را از جایگاه نخست استارت زد از ابتدا تا زمان عبور از خط پایان برتری خود را حفظ کرد. لورنزو با کسب این پیروزی ارزشمند فاصله اش با والنتینو روسی، صدر نشین مسابقات جهانی را به ۱۴ امتیاز رساند. دانی پدروسا، موتور سوار تیم یاماها با اختلاف ۲ ثانیه و ۶۸۳ هزارم ثانیه دوم شد و اسطوره ایتالیایی، والنتینو روسی هم به جایگاه سوم بسنده کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمول یک؛ همیلتون روند پیروز‌ی‌ در مسابقات فصل را از دومین گرند پری اتریش آغاز کرد

فرمول یک؛ همیلتون با فتح جایزه بزرگ بریتانیا رکوردی جدید برجای گذاشت

فرمول یک؛ گرند پری موناکو از نگاه قهرمان سابق جهان