مجارستان مرزهای خود با کرواسی را کنترل خواهد کرد

مجارستان مرزهای خود با کرواسی را کنترل خواهد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از کنترل مرزهای مجارستان با صربستان، بوداپست می کوشد تا حمایت رهبران کشورهای اروپایی را برای اعمال نظارت بیشتر بر مرزهای خود با کرواسی به دست

آگهی

پس از کنترل مرزهای مجارستان با صربستان، بوداپست می کوشد تا حمایت رهبران کشورهای اروپایی را برای اعمال نظارت بیشتر بر مرزهای خود با کرواسی به دست آورد.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان روز جمعه پس از دیدار و گفتگو با ورنر فایمن، صدر اعظم اتریش درباره مسأله پناهجویان، در یک کنفرانس مطبوعاتی در وین شرکت کرد. او گفت: «سیستم حفاظتی سیمهای خاردار و موانعی که بین مرزهای صربستان و مجارستان بر پا شد نتایج چشمگیری داشت. اکنون باید برای برقراری چنین سیستم حفاظتی ای بین مرزهای کرواسی و مجارستان تلاش کنیم. به نظرم اکنون اتریش، گرچه نه داوطلبانه، ولی به صورت رسمی پذیرفته که مجارستان برای اجرای تعهداتش بر اساس قوانین بین المللی نیازمند کنترل مرزهایش با کرواسی است.»

دولت مجارستان در تلاش است تا مانع ورود پناهجویانی شود که درخواست پناهندگی خود را در بدو ورود به اروپا ثبت نکرده اند. پس از مسدود شدن مرزهای مجارستان با کشور صربستان، در ده روز گذشته بیش از چهل هزار پناهجو از مرزهای صربستان وارد کرواسی شده اند.
بسیاری از نهادها و دولت های اروپایی، سیاست مهاجرتی بوداپست را غیرسازنده خوانده و محکوم کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرگردانی هزاران پناهجو میان کرواسی، مجارستان و اسلوونی

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ده‌ها هزار نفر در حمایت از رهبر نوظهور اپوزیسیون مجارستان به خیابان رفتند؛ پیتر مجار کیست؟