سقوط ارزش سهام فولکس واگن در بازارهای جهانی

سقوط ارزش سهام فولکس واگن در بازارهای جهانی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا بر اعلام سخنگوی فولکس واگن، این شرکت بازاریابی خودروهای مدلهای آئودی و دیزلش را در ایالات متحده آمریکا متوقف کرده است. این تصمیم پس از انتشار

آگهی

بنا بر اعلام سخنگوی فولکس واگن، این شرکت بازاریابی خودروهای مدلهای آئودی و دیزلش را در ایالات متحده آمریکا متوقف کرده است.

این تصمیم پس از انتشار گزارشی مبنی بر آلایندگی بیش از سطح استاندارد برخی از مدلهای این خودرو گرفته شده است.

با انتشار این گزارش، فولکس واگن به عنوان بزرگترین شرکت خودرو سازی اروپایی، بیش از یک پنجم ارزش سهامش را در بازارهای بین المللی از دست داد.

سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا اعلام کرد که ممکن است این شرکت به دلیل تقلب در سیستم سنجش میزان آلایندگی خودرو، به پرداخت رقمی بیش از ۱۶ میلیارد یورو جریمه شود.

سام ابوئل سمید، تحلیلگر ارشد در مرکز تحقیقات بازاریابی نویگانت (Navigant) آمریکا می گوید: «سازمان حفاظت محیط زیست در تلاش است تا این پیام را در این مورد خاص به فولکس واگن و به تمام صنایع خودروسازی بفرستد که این سازمان در قبال موضوعات مربوط به استاندارد گازهای گلخانه ای هیچ انعطافی نخواهد داشت.»

سهام فولکس واگن بیش از ۲۰ درصد از ارزش خود را در بازار بورس فرانکفورت از دست داد که کاهش بسیار چشمگیری تنها در یک روز، آنهم طی هفت سال اخیر محسوب می شود.

به گفته مقامات ایالات متحده آمریکا بیش از نیم میلیون از خودروهای تولیدی شرکت فولکس واگن که از سال ۲۰۰۹ میلادی وارد بازار شده اند، به دلیل نصب نرم افزاری که میزان واقعی آلایندگی را نشان نمی دهد با این مشکل مواجهند و منجر به آلایندگی بیش از ۴۰ برابر حد مجاز می شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بانک مرکزی ژاپن در یک تغییر تاریخی به سیاست چندین ساله نرخ بهره منفی پایان داد

هند و انجمن تجارت آزاد اروپا توافقنامه تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری امضا کردند

بحران هزینه زندگی در اروپا؛ چگونه مجردها بدترین ضربه را ‌می‌خورند؟