هفت مهاجر دیگر در مدیترانه غرق شدند

هفت مهاجر دیگر در مدیترانه غرق شدند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک قایق حامل بیش از صد مهاجر عمدتاً آفریقایی روز جمعه در آبهای مدیترانه در نزدیکی طرابلس، پایتخت لیبی غرق شد. هفت نفر از این مهاجران شامل یک کودک و

آگهی

یک قایق حامل بیش از صد مهاجر عمدتاً آفریقایی روز جمعه در آبهای مدیترانه در نزدیکی طرابلس، پایتخت لیبی غرق شد. هفت نفر از این مهاجران شامل یک کودک و شش بزرگسال که رهسپار اروپا بودند، در دریا غرق شدند و بقیه به دست خدمه یک کشتی باری از خطر مرگ نجات یافتند.

نیروهای داوطلب صلیب سرخ روز جمعه با حضور در اسکله بندر طرابلس، بلافاصله به پذیرش و درمان افراد نجات یافته و آسیب دیده پرداختند.

تنها در روز جمعه هشت قایق دیگر حامل مهاجران غیرقانونی در مدیترانه غرق شد. در مجموع هزار و سیزده تن از سرنشینان این کشتی ها نیز نجات یافته و به سواحل جنوبی ایتالیا منتقل شدند.

روز پنج شنبه نیز یک قایق دیگر با بیش از ۱۲۰ سرنشین مهاجر در پنجاه کیلومتری شرق طرابلس نزدیک بندر قره بوللی در دریا غرق شده بود.

بنا به گزارش رسمی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، از ابتدای سال جاری مسیحی تاکنون بیش از سیصد هزار پناهجو از طریق دریای مدیترانه به اروپا رسیده اند و از این تعداد ۲۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده یا ناپدید شده اند. در سال ۲۰۱۴، تعداد کل مهاجرانی که از این آبراه گذشتند ۲۱۹ هزار نفر بود که از آن تعداد ۳۵۰۰ نفر کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبران لیبی با تشکیل یک دولت یکپارچه جدید موافقت کردند

بیش از ۶۰ نفر در پی غرق شدن قایق حامل پناهجویان در سواحل لیبی جان باختند

چرا توفند مدیترانه‌ای «دانیل» و سیل در لیبی تا این حد مرگبار بود؟