واکنش منفی سرمایه گذاران به تولیدات جدید شرکت اپل

واکنش منفی سرمایه گذاران به تولیدات جدید شرکت اپل
نگارش از مهران احمدی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت آمریکایی اپل که روز چهارشنبه از گوشی های آیفون جدید و تبلت «آی پد پرو» خود پرده برداری کرد، نتوانسته است نظر مساعد سرمایه گذاران را نسبت به

آگهی

شرکت آمریکایی اپل که روز چهارشنبه از گوشی های آیفون جدید و تبلت «آی پد پرو» خود پرده برداری کرد، نتوانسته است نظر مساعد سرمایه گذاران را نسبت به تولیدات جدید خود جلب کند.

ارزش سهام شرکت اپل روز چهارشنبه ۱.۹ درصد کاهش یافت، امری که می تواند تحت عنوان یأس بازار از عدم معرفی یک کالای متحول کننده جدید توسط این شرکت تعبیر شود. معرفی یک کالای کاملا جدید می توانست فروش شرکت اپل را در آستانه تعطیلات پایان سال با جهشی چشمگیر روبرو کند.

در سه سال گذشته به طور میانگین ارزش سهام اپل در روزهای معرفی مدلهای جدید آیفون ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

با این حال پاتریک مورهد، رئیس شرکت تحلیلگری و ارائه مشاوره در امور فناوری می گوید: «آنها مجبور نبودند تغییری به وسعت تحولی که ایجاد کردند به وجود بیاورند. اما این کار را انجام دادند. به نظرم آنها هیچ رحمی نسبت به شرکت سامسونگ ندارند و بزرگترین بازنده سامسونگ خواهد بود.»

بنا به داده های شرکت اپل، از اکتبر سال ۲۰۱۴ تا ژوئن سال جاری این شرکت ۱۶۲ میلیارد دلار درآمد داشته است که ۶۷ درصد از این رقم مربوط به فروش گوشی های آیفون بوده است.

شرکت اپل در رویداد سالانه خود، روز چهارشنبه دو مدل جدید آیفون «۶ اس» و «۶ اس پلاس» را معرفی کرد. این گوشی ها اندازه نسخه های قدیمی آیفون هستند اما دوربینی بهتر و تراشه هایی با سرعت بیشتر دارند و در رنگهایی متفاوت ارائه شده اند. در عین حال مدلهای جدید آیفون دارای فناوری لمسی سه بعدی جدید هستند.

از طرف دیگر، تبلت «آی پد پرو» ارائه شده توسط شرکت اپل به علت شباهتش با تبلت مدل سورفیس (Surface) شرکت مایکروسافت چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده