یک سوم از سناتورهای آمریکا موافق توافق اتمی هستند

یک سوم از سناتورهای آمریکا موافق توافق اتمی هستند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بیش از یک سوم سناتورهای آمریکا از توافق اتمی میان ایران و کشورهای غربی حمایت می کنند. روز گذشته، باربارا میکولسکی، سناتور دموکرات، با حمایت از این

آگهی

بیش از یک سوم سناتورهای آمریکا از توافق اتمی میان ایران و کشورهای غربی حمایت می کنند.

روز گذشته، باربارا میکولسکی، سناتور دموکرات، با حمایت از این توافق، به جمع حامیان باراک اوباما در سنا پیوست و به این ترتیب، شمار سناتورهای موافق با این توافق به ۳۴ نفر رسید. این امر به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا امکان می دهد که در صورت رأی منفی سناتورهای جمهوریخواه به این توافق، از حق وتوی خود علیه این رأی منفی استفاده کند.

جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا نیز در سخنانی، بار دیگر این توافق را یک گام مثبت ارزیابی کرد و از کنگره خواست آن را تأیید کنند. وزیر خارجۀ آمریکا که در موزۀ قانون اساسی آمریکا در شهر فیلادلفیا سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: «صدمه ای که [در صورت رد این توافق] به اعتبار کشور و رهبری آمریکا [در جهان] وارد خواهد شد، قابل تصور نیست. به شما می گویم نه تنها در این مورد، بلکه در زمینۀ سیاسی، اقتصادی، نظامی و حتی اخلاقی، به اعتبار ما صدمه وارد می شود. ما بهای زیادی در این صورت پرداخت خواهیم کرد.»

ایران و کشورهای پنج به علاوۀ یک روز چهاردهم ژوئیه پس از مذاکرات طولانی توافقی را به امضا رساندند. سناتورهای جمهوریخواه مخالفت خود را با این توافق اعلام کرده و تهدید کرده اند که آن را رد خواهند کرد.

سنای آمریکا تا روز هفدهم سپتامبر مهلت دارد نظر خود را در مورد این توافق اتمی اعلام کند. سنای آمریکا ۱۰۰ عضو دارد که بیشتر سناتورهای آن نیز از حزب جمهوریخواه هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معترضان به جنگ غزه مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی با حضور بایدن، اوباما و کلینتون را مختل کردند

بلینکن: مشکل واضح است، مشکل ایران است چون نقش مسئولانه ندارد

ادامه حواشی پیرامون مرخصی اجباری رابرت مالی؛ کمیته روابط خارجی کنگره از بلینکن توضیح خواست