هجوم پناهجویان به سمت قطارها در ایستگاه راه آهن بوداپست

هجوم پناهجویان به سمت قطارها در ایستگاه راه آهن بوداپست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدها مهاجری که از روز سه شنبه از سوار شدن به قطار در ایستگاه مرکزی راه آهن بوداپست منع شده بودند، صبح پنجشنبه با بازگشایی این ایستگاه به سوی آن هجوم

آگهی

صدها مهاجری که از روز سه شنبه از سوار شدن به قطار در ایستگاه مرکزی راه آهن بوداپست منع شده بودند، صبح پنجشنبه با بازگشایی این ایستگاه به سوی آن هجوم آوردند.

ورودی ایستگاه، ساعت هشت و پانزده دقیقه به روی مهاجران باز شد و شمار زیادی از آنها در حالیکه برای سوار شدن رعایت همدیگر را نمی کردند و با هم گلاویز می شدند به سوی قطارها هجوم آوردند. این درحالی است که به طور دائم از بلندگوی ایستگاه اعلام می شد که هیچ یک از قطارهای بین المللی تا اطلاع ثانوی ایستگاه را ترک نخواهند کرد و حرکت قطارها از بوداپست به غرب و شمال اروپا به حال تعلیق درآمده است.

مقامات مجارستان روز دوشنبه به هزاران مهاجر اجازه دادند با قطار به سوی اتریش و آلمان سفر کنند. این درحالی است که یکروز پس از آن ماموران از ورود افراد فاقد ویزای اروپا به ایستگاه ممانعت کردند.

مجارستان یکی از دروازه های مهم ورود به شمال اروپا برای مهاجران به حساب می آید. پنجاه هزار پناهجو تنها در ماه اوت وارد این کشور شده اند.

حدود دو هزار نفری که منتظر ترک مجارستان و ورود به کشورهای شمال اروپا هستند از روز سه شنبه در خیابان های اطراف ایستگاه راه آهن شب را به صبح می رسانند. بسیاری از پناهجویان نیز تحت شرایط بسیار بغرنج در کمپ های موقت اسکان داده شده و در انتظار یاری کمک رسانان به سر می برند.

پناهجویان طی روزهای اخیر به صورت پراکنده در خیابان های بوداپست دست به تظاهرات زدند و خواستار عزیمت به سوی آلمان شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلاتکلیفی پناهجویان در بوداپست، هیچ قطاری عازم مرزهای غربی نیست

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ده‌ها هزار نفر در حمایت از رهبر نوظهور اپوزیسیون مجارستان به خیابان رفتند؛ پیتر مجار کیست؟