پلیس چک زیر فشار انتقادها شماره گذاری مهاجران را متوقف کرد

پلیس چک زیر فشار انتقادها شماره گذاری مهاجران را متوقف کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس جمهوری چک روز پنجشنبه اعلام کرد شماره گذاری بر روی بازوی مهاجران دستگیر شده در شهر مرزی بریسلاو را متوقف کرده است. این اقدام جنجال برانگیز که

آگهی

پلیس جمهوری چک روز پنجشنبه اعلام کرد شماره گذاری بر روی بازوی مهاجران دستگیر شده در شهر مرزی بریسلاو را متوقف کرده است. این اقدام جنجال برانگیز که یاد آور عملکردی مشابه در اردوگاههای نازی است با انتقاد شدید کنشگران و اتحادیه مدافعان حقوق بشر جمهوری چک مواجه شد.

روز سه شنبه ماموران پلیس شماره هایی را با ماژیک روی دستان دویست و چهارده مهاجر دستگیر شده در بریسلاو حک کردند که بازتاب گسترده ای در رسانه ها پیدا کرد.

یک سخنگوی وزارت کشور جمهوری چک به خبرنگاران گفت این شماره گذاری به دلیل شمار زیاد کودکانی صورت گرفت که در بین مهاجران بودند. وی تاکید کرد این اقدام برای گم نشدن کودکان انجام گرفت.

مهاجران در حالی که سوار بر قطار از بریسلاو شهری واقع در منطقه مرزی چک با اتریش و اسلواکی عبور می کردند، دستگیر شدند. وزارت کشور پیشتر در این منطقه کمپی برای پناهجویان دایر کرده بود که شهردار بریسلاو مخالف آن بود: «اینکه اردوگاه به طور تقریبی سیصد مهاجر را خواهد پذیرفت خبر خوشایندی برای منِ شهردار نیست. گرچه بهتر از آن است که این افراد آزادانه در بریسلاو قدم بزنند و باعث برهم زدن صلح شوند.»

جمهوری چک همانند مجارستان کشوری ترانزیت برای مهاجران است. تاکنون هیچیک از مهاجران در این اردوگاه بریسلاو اسکان داده نشده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است