یک سرباز ترک در درگیری با داعش کشته شد

یک سرباز ترک در درگیری با داعش کشته شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در درگیری میان سربازان ترکیه و نیروهای داعش در مرز این کشور با سوریه، یک سرباز ترک کشته و سرباز دیگری نیز مفقود شده است. یکی دیگر از مرزبانان ترک نیز

آگهی

در درگیری میان سربازان ترکیه و نیروهای داعش در مرز این کشور با سوریه، یک سرباز ترک کشته و سرباز دیگری نیز مفقود شده است. یکی دیگر از مرزبانان ترک نیز مجروح شده که حال وی مساعد اعلام شده است. مقامات نظامی ترکیه از آغاز جست و جوها برای یافتن سرباز مفقود شده خبر می دهند.

این درگیری زمانی رخ داد که تعدادی از اعضای گروه دولت اسلامی موسوم به داعش پس از تلاش برای ورود به منطقۀ مرزی استان «کیلیس» در جنوب ترکیه، اقدام به پرتاب خمپاره به سوی نیروهای نظامی ترک کردند.

ترکیه که تا مدتها از پیوستن به ائتلاف سرکوب داعش خودداری می کرد، به تازگی به این ائتلاف پیوسته و چندین حملۀ هوایی را نیز علیه مواضع داعش در سوریه و عراق صورت داده است.

رویترز به نقل از برخی از دیپلمات های ترکیه می گوید تصمیم آنکارا برای بمباران مواضع داعش در سوریه می تواند حملات انتقام جویانۀ این گروه سلفی علیه ترکیه را افزایش دهد. ترکیه ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سوریه دارد.

همزمان، یکی دیگر از نیروهای نظامی ترکیه نیز در درگیری با حزب کارگران کردستان موسوم به پ.کا.کا در منطقه ای به نام «قره گویون» در شرق این کشور کشته شد. به گزارش خبرگزاری آندالو، در حملۀ دیگری که نیروهای پ. کا.کا علیه یک پایگاه نظامی در منطقۀ «شیرنک» صورت داده اند، دو سرباز ترک نیز مجروح شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر در ترکیه به ظن ارتباط با گروه داعش

قلیچداراوغلو در جستجوی آرای ملی‌گرایان؛ «پیروزی اردوغان یعنی ۱۰ میلیون پناهنده دیگر»

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا