ونزوئلا صدها پناهنده کلمبیایی را اخراج کرد

ونزوئلا صدها پناهنده کلمبیایی را اخراج کرد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدها کلمبیایی به همراه وسایل منزل خود از لحاف و تشک گرفته تا مرغ و خروس و لباس و یخچال، با سختی بسیار از رودخانه مرزی ونزوئلا گذشتند تا خود را به خاک

آگهی

صدها کلمبیایی به همراه وسایل منزل خود از لحاف و تشک گرفته تا مرغ و خروس و لباس و یخچال، با سختی بسیار از رودخانه مرزی ونزوئلا گذشتند تا خود را به خاک کلمبیا برسانند.

دولت ونزوئلا این پناهندگان را به همکاری با گروههای خلافکار و قاچاقچی متهم کرده و تصمیم به تخریب خانه هایشان گرفته است.

یکی از این مهاجران کلمبیایی می گوید: «مأموران پلیس جمهوری بولیواری ونزوئلا با ما بدرفتاری کردند. آنها ما را از خانه خودمان بیرون کردند. به حقوق بشر احترام نگذاشتند، حقوق کودکان را رعایت نکردند. آنها از قدرت خود سوء استفاده کردند.»

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا نیز روز سه شنبه در بوگوتا، پایتخت این کشور گفت: «ما از دولت ونزوئلا می خواهیم که به کلمبیایی ها احترام بگذارد.»

دو گذرگاه مرزی کلمبیا با ونزوئلا بسته شده اما مرز دو کشور هنوز قابل عبور است. پناهندگان کلمبیایی در ونزوئلا، در روستایی محروم به نام چه گوارا و مناطق اطراف آن زندگی می کردند، اما اکنون مجبور به ترک خانه خود شده اند زیرا ارتش و پلیس خانه های افراد مظنون به همکاری با گروههای قاچاق را علامت گذاری کردند. بسیاری از کلمبیایی ها سالها در این مناطق زندگی کرده اند.

دولت کلمبیا مکانهایی را در نزدیکی مرز ونزوئلا برای اسکان موقت کلمبیایی های از راه رسیده آماده کرده است. تعداد زیاد دیگری از این افراد که بسیار فقیرند، هنوز امیدوارانه در خاک ونزوئلا مانده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقوط دو مسافرقاچاقی از هواپیمایی به مقصد نیویورک

یونان موفق شد سردسته باند بزرگ بین‌المللی قاچاق سوخت با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری را دستگیر کند

مشاهده یک پرنده‌ کمیاب نیمه نر و نیمه ماده برای اولین بار در ۱۰۰ سال اخیر