دادگاه عالی اسراییل بازداشت اداری محمد علان را لغو کرد

دادگاه عالی اسراییل بازداشت اداری محمد علان را لغو کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دادگاه عالی اسراییل، بازداشت اداری محمد علان، زندانی فلسطینی را لغو کرد. این زندانی فلسطینی در اعتراض به بازداشت طولانی خود، از روز شانزدهم ژوئن دست

آگهی

دادگاه عالی اسراییل، بازداشت بدون حکم قضایی محمد علان، زندانی فلسطینی را لغو کرد. این زندانی فلسطینی در اعتراض به بازداشت طولانی خود، از روز شانزدهم ژوئن دست به اعتصاب غذا زده بود.

وکیل محمد علان می گوید موکل وی بعد از ۶۵ روز اعتصاب غذا که صدمات زیادی به سیستم مغزی این زندانی فلسطینی وارد کرده است، امروز و بعد از صدور حکم دادگاه عالی اسراییل، به اعتصاب غذای طولانی خود پایان داد.

محمد علان به دلیل وخامت شرایط جسمی، از روز جمعه در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در شهر اشکلون بستری شده است. اعتصاب غذای طولانی و وخامت حال وی واکنش های زیادی را در اراضی اشغالی و شهرهای جهان به دنبال داشت.

محمد علان که خود وکیل و اهل نابلس است، در نوامبر سال ۲۰۱۴ توسط نیروهای امنیتی اسراییل به اتهام عضویت در سازمان جهاد اسلامی دستگیر شد و از آن تاریخ تاکنون بدون محاکمه در زندان به سر می برد. وی تا بهبود نسبی جسمی در بیمارستان و تحت نظارت پلیس اسراییل باقی می ماند و پس از آن، دادگاه برای محاکمه یا ادامۀ بازداشت وی تصمیم خواهد گرفت. محمد علان روز سه شنبه و پس از خارج شدن از کمای مصنوعی، تهدید کرده بود در صورتیکه دادگاه اسراییل در مورد وضعیت بازداشت اداری وی تصمیم نگیرد، درخواست خواهد کرد ادامۀ کار دستگاههای پشتیبانی پزشکی را متوقف کنند.

بازداشت اداری، که به گزارش سازمان عفو بین الملل، یکی از سنت های حقوقی به جا مانده از دور قیمومت بریتانیا بر سرزمین فلسطین است، به پلیس اسراییل امکان می دهد فلسطینی های مظنون به اقدام علیه امنیت اسراییلی ها را بدون محاکمه به مدت طولانی در بازداشت نگه دارند. طبق قوانین اسراییل، دادگاه نظامی می تواند این بازداشت بدون محاکمۀ فلسطینی ها را هر شش ماه دوباره تمدید کند.

به گزارش پلیس اسراییل، در حال حاضر، ۳۴۰ فلسطینی از ماهها پیش بدون دستور قضایی در بازداشت به سر می برند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

تاکتیک جنگی و سناریوهای ناهمگون اسرائیل برای امروز و فردای غزه؛ سرنوشت باریکه فلسطینی چه می‌شود؟

حملات اسرائیل به نوار غزه؛ آمریکا قطعنامه پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس را وتو کرد