ده ها کشته و مجروح در پی انفجار بمب در معبد هندوها در تایلند

ده ها کشته و مجروح در پی انفجار بمب در معبد هندوها در تایلند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انفجار یک بمب در بانکوک، پایتخت تایلند موجب کشته شدن دست کم ۱۹ نفر شد. به گزارش منابع دولتی، در نتیجۀ این انفجار که در یک معبد هندو در یکی از شلوغ

آگهی

انفجار یک بمب در بانکوک، پایتخت تایلند موجب کشته شدن دست کم ۱۹ نفر شد. به گزارش منابع دولتی، در نتیجۀ این انفجار که در یک معبد هندو در یکی از شلوغ ترین نقاط شهر رخ داده است، ۱۲۰ نفر نیز مجروح شده اند.

وزارت دفاع تایلند بلافاصه در بیانیه ای که در این رابطه منتشر کرده، گردشگران خارجی و اقتصاد این کشور را هدف بمبگذاران دانسته است.

سوموت پومپومویات، فرماندۀ پلیس تایلند نیز در یک کنفرانس خبری، به نقل از کارشناسان، وزن این بمب را سه کیلو عنوان کرد که تا شعاع صد متری خرابی به بار آورده است.

برخی از منابع خبری از کار گذاشتن این بمب در داخل یک موتورسیکلت خبر می دهند اما مقامات پلیس می گویند این بمب در داخل معبد هندوها که یکی از مکان های توریستی است، منفجر شده است.

یک رانندۀ تاکسی که شاهد این انفجار بود، می گوید: «صدای انفجار را که شنیدم قلبم به شدت می تپید اما نترسیدم و به محل نزدیک شدم تا ببینم چه اتفاقی افتاده است. برخی از مجروحان در حالیکه بازوهایشان از شانه جدا شده بود، روی زمین افتاده بودند. بعضی ها هم پاهایشان جدا شده بود. کمک کردم تا مصدومین به بیمارستان ها منتقل شوند.»

تعدادی از قربانیان این انفجار گردشگران خارجی هستند اما هنوز ملیت آنها اعلام نشده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

تایلند از زمان کودتای نظامی سال گذشته با ناآرامی هایی در گوشه و کنار کشور روبروست. نخست وزیر کنونی این کشور که یکی از فرماندهان سابق ارتش است، از زمان این کودتا که در ماه می گذشته بوقوع پیوست، حکومت نظامی اعلام کرده بود. این حکومت نظامی در ماه مارس گذشته از سوی دولت لغو شد اما محدودیت های اعمال شده از سوی دولت از جمله ممنوعیت تجمعات و سانسور شدید رسانه ها هنوز ادامه دارد.

قرار است انتخابات پارلمانی در تایلند در سال ۲۰۱۶ برگزار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شاهد عینی از انفجار بانکوک می گوید

جشن بزرگ هندوها در مالزی؛ باورمندانی که به نشانه توبه قلاب به پوست خود می‌زنند

دادگاهی در تایلند فردی را به اتهام اهانت به خانواده سلطنتی به ۵۰ سال زندان محکوم کرد