شکست مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی ترکیه

شکست مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی ترکیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر و رهبر حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم ترکیه، روز پنجشنبه از شکست مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی خبر داد. این خبر پس از

آگهی

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر و رهبر حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم ترکیه، روز پنجشنبه از شکست مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی خبر داد.

این خبر پس از دیدار آقای داوود اوغلو با رهبر حزب جمهوری خواه خلق اعلام شد. نخست وزیر ترکیه همچنین برگزاری انتخابات زود هنگام را “بسیار محتمل” دانست.

وی در جمع اعضای حزبش گفت: «به منظور برقراری ثبات وبه رغم تمام تلاش هایی که صورت گرفت، احتمال انتخابات زود هنگام بیشتر شد. شاید حتی این تنها گزینه باشد. ما باید به عنوان رهبران سیاسی و نمایندگان مجلس این مشکل را تا روز بیست و سوم اوت حل کنیم، در غیر این صورت رییس جمهور تصمیم خواهد گرفت.»

به موجب قانون اساسی ترکیه اگر احزاب مختلف نتوانند تا روز بیست و سوم اوت دولت را تشکیل دهند، رییس جمهوری می تواند انتخابات زود هنگام برگزار کند.

در انتخابات پارلمانی ترکیه، حزب عدالت و توسعه نتوانست بر خلاف گذشته اکثریت مطلق کرسی ها را به دست بیاورد و برای تشکیل دولت ناگزیر به ائتلاف با احزاب دیگر است.

در این انتخابات حزب عدالت و توسعه چهل درصد و حزب جمهوری خواه خلق نزدیک به بیست و پنج درصد آرا را به دست آوردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر سابق به جنگ اردوغان می‌رود؛ داووداوغلو حزب تاسیس می‌کند

احمد داوداوغلو نخست وزیر سابق ترکیه و یار دیرین اردوغان از حزب عدالت و توسعه کناره‌گیری کرد

انتخابات ترکیه؛ رقابت نزدیک حزب اردوغان در استانبول و شکست در آنکارا و ازمیر