پلیسی که یک سیاه پوست غیر مسلح را در تگزاس کشته بود اخراج شد

پلیسی که یک سیاه پوست غیر مسلح را در تگزاس کشته بود اخراج شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس محلی تگزاس اعلام کرد که پلیس سفید پوستی که روز جمعه یک دانشجوی سیاه پوست نوزده ساله غیر مسلح را کشته بود، اخراج شده است. ویل جانسون، رییس پلیس

آگهی

پلیس محلی تگزاس اعلام کرد که پلیس سفید پوستی که روز جمعه یک دانشجوی سیاه پوست نوزده ساله غیر مسلح را کشته بود، اخراج شده است.

ویل جانسون، رییس پلیس تگزاس، با اعلام این خبر گفت: “من نگرانیهای شدیدی نسبت به توجیه استفاده از نیروی مرگبار در این حادثه دارم.اما روند تحقیقات جنایی خواهد توانست بهتر به این نگرانی پاسخ دهد. هیئت ژوری در مورد این که استفاده از زور در این حادثه می بایست تحت پیگرد جنایی قرار گیرد یا نه تصمیم گیری خواهد کرد.”

همزمان پلیس سنت لوییس در ایالت میزوری امریکا ، ویدئویی را منتشر کرده و گفته سیاهپوستی که در تظاهراتی که در اولین سالگرد کشته شدن مایکل براون، جوان سیاه پوست توسط پلیس، زخمی شده، مسلح بوده و به سمت پلیس شلیک کرده است.

اما یک شاهد عینی می گوید: “او با ما می دوید و بعد از این که صدای شلیک شنید شد اسلحه اش را بیرون آورد. خوب از یک طرف می توان گفت که او سلاحش را درآورده و به پلیس شلیک کرده اما از طرف دیگر هم می توان گفت که او سلاحش را برای حفاظت از خودش در برابر گلوله هایی که از هر طرف شلیک می شده، بیرون آورده است.”

بنابر گزارشها، این جوان سیاه پوست هجده ساله هم اکنون در وضعیت وخیمی به سر می برد و نگرانیها از بازگشت تنش به این منطقه افزایش یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری میان پلیس و معترضان منجر به حالت فوق العاده در فرگوسن شد

یکسال از مرگ مایکل براون گذشت

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند