رابرت موگابه: کشتن سسیل کار خرابکاران بود

رابرت موگابه: کشتن سسیل کار خرابکاران بود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بمناسبت دهم ماه اوت، روز جهانی شیرها، رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه قتل سسیل شیر مشهور و محبوب این کشور توسط یک دندانپزشک آمریکایی را محکوم کرد

آگهی

بمناسبت دهم ماه اوت، روز جهانی شیرها، رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه قتل سسیل شیر مشهور و محبوب این کشور توسط یک دندانپزشک آمریکایی را محکوم کرد. سسیل شیر ۱۳ ساله پارک ملی زیمبابوه ماه گذشته توسط والتر پالمر، یک دانپزشک آمریکایی شکار شد.

رئیس جمهوری زیمبابوه که در مراسم تجلیل از قربانیان جنگ دهه ۱۹۷۰ علیه استعمار سخن می گفت با اشاره به اینکه خرابکاران مسئول مرگ سسیل هستند، گفت: «آنها خرابکارانی هستند که از همه جای جهان می آیند. برخی فقط ممکن است بازدید کننده معمولی باشند اما برخی از آنها دنبال خرابکاری اند.»

دو مردی که با اخذ ۵۰ هزار دلار از این شکارچی آمریکایی باعث قتل سسیل شدند به شکار غیرقانونی متهم اند. مقامات می گویند این دو فرد با استفاده از طعمه، سسیل را از محدود پارک ملی بیرون کشیده و او را شکار کرده اند.

والتر پالمر شکارچی این شیر بعد از بالا گرفتن اعتراض ها از جمله در روبروی مطب اش در شهر مینیاپولیس آمریکا، از کشتن سسیل عذرخواهی کرد و گفت که راهنماهای محلی او را فریب داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یونیسف: از سال ۲۰۱۶ اندام جنسی ۳۰ میلیون زن و دختر در سراسر جهان مثله شده‌ است

دانشمندان رمز و راز یکی از بزرگ‌ترین تلماسه‌های کره زمین را کشف کردند‌

شرکت فرانسوی توتال از بازنگری آمایش سرزمینی در پروژه‌های بحث‌برانگیز در اوگاندا و تانزانیا خبر داد