اعتراض به عملکرد دولت برای تحقیق درباره مرگ خبرنگار مکزیکی

اعتراض به عملکرد دولت برای تحقیق درباره مرگ خبرنگار مکزیکی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گروهی از فعالان اجتماعی در مکزیک با برپایی تظاهرات در مقابل ساختمان دولت محلی، آغاز تحقیقات درباره مرگ یک عکاس و ۴ زن را که هفته گذشته در مکزیکوسیتی

آگهی

گروهی از فعالان اجتماعی در مکزیک با برپایی تظاهرات در مقابل ساختمان دولت محلی، آغاز تحقیقات درباره مرگ یک عکاس و ۴ زن را که هفته گذشته در مکزیکوسیتی به قتل رسیدند، دروغ خوانده و دولت محلی را “قاتل” نامیدند.

معترضان می گویند، مقام های رسمی راهی برای حمایت از عملکرد دولت محلی به ریاست خاویر دوارت پیدا خواهند کرد و تحقیقات آنطور که دولت ادعا می کند در جریان نیست.

همزمان دولت محلی از باداشت فردی خبر داده که مظنون به همکاری در این قتل است و به نظر می رسد اطلاعاتی درباره قاتل و یا قاتلان این پرونده دارد.

دادستان مکزیک نیز هفته گذشته ویدئویی منتشر کرد که چند مرد را نشان می دهد که در حال خروج از یک آپارتمان در ساختمانی هستند که جسد این پنج تن در آن یافت شده است و چند ساعت بعد مردی که در حالی که چمدانی لوله ای شکل در دست دارد از ساختمان خارج و با یک خودرو محل را ترک می کند.

جسد روبن اسپینوزا ۳۱ ساله که یک عکاس خبری بود روز جمعه گذشته در آپارتمانی در ایالت وراکروس همراه با جسد ۴ زن که فعال اجتماعی بودند، یافت شد. شواهد حاکی از آنست که همه این افراد در اثر خفگی و شکنجه کشته شده اند.

ایالت وراکروس مکزیک یکی از خطرناکترین مناطق این کشور برای خبرنگاران شناخته شده است.
به گزارش کمیته حفاظت از روزنامه نگاران از سال ۲۰۰۰ تاکنون حدود ۱۷ روزنامه نگار در این منطقه کشته شده اند که مرگ ۱۱ تن از آنها از سال ۲۰۱۰ تا کنون رخ داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند

موسسه تحقیقات هلندی: خبرنگاران توسط تانک اسرائیلی هدف گرفته شدند