مجوز فعالیت موقت برای برخی رسانه های خارجی در ایران

مجوز فعالیت موقت برای برخی رسانه های خارجی در ایران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، ۱۷ رسانه خارجی غیر مقیم در ایران از یک تا ۳۰ روز مجوز فعالیت موقت دریافت کرده اند. این مجوز ها فقط در طول مردادماه و توسط اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر خواهد شد.

به گزارش وزارت ارشاد ۱۴۱ رسانه بین المللی دارای دفتر نمایندگی فعال در ایران هستند و منظور از رسانه های خارجی غیر مقیم رسانه هایی هستند که فاقد دفترند و بنا به درخواست خود آنها مجوز فعالیت زمان دار دریافت می کنند. در گزارش اداره کل رسانه های خارجی از ۱۴۱ رسانه بین المللی دارای دفتر نمایندگی در ایران نامی برده نشده اما در بین ۱۷ رسانه دارای مجوز ۳۰ روزه نام رسانه های اروپایی (به ویژه فرانسوی) و آمریکایی به چشم می خورد.

بسیاری از فعالان مدنی و حقوق بشر در ایران، فقدان آزادی رسانه ها و مطبوعات در داخل کشور و نیز فقدان مجوز حضور و فعالیت رسانه های معتبر بین المللی در ایران پس از انقلاب تا کنون را یکی از عوامل مهم منزوی شدن ایران در جامعه جهانی ارزیابی می کنند و امید دارند پس از توافق هسته ای ایران با قدرت های بزرگ، گشایشی در این زمینه حاصل شود.

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفته است: “مجوز برای فعالیت محدود رسانه های خارجی درکشور دیگری امری معمول است و در سراسر دنیا خبرنگاران می توانند برای تهیه خبر به نقاط مختلف جهان بروند و مطابق با قوانین آنجا فعالیت کنند.” با این حال آقای نوش آبادی تاکید کرده که: “این مجوز به مدت یک هفته به خبرنگاران آزاد که می خواهند با لوگوی شبکه یا رسانه ای فعالیت کنند داده می شود و قرار نیست دفتری در ایران ایجاد شود.”

به گزارش ایرنا، ۱۷ رسانه خارجی که از اداره امور خبرنگاران و رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده اند عبارتند از: روزنامه جویش دیلی فوروارد امریکا، تلویزیون آرته فرانسه، مجله ساینس امریکا، کانال یک فرانسه، مجله لوموند فرانسه، رادیوفرانس کولتور فرانسه، روزنامه گلوبال پست امریکا، تلویزیون آی تله فرانسه، تلویزیون بی اف ام فرانسه، کانال دو فرانسه، کانال سه فرانسه، روزنامه اومانیته فرانسه، رادیوآرتی ال فرانسه، کانال یک امریکا، رادیواروپا یک فرانسه، تلویزیون رای ۳ ایتالیا و تلویزیون بی بی سی انگلستان.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود