سیل در شرق آسیا؛ بیشترین آسیب ها در چین، میانمار و هند

سیل در شرق آسیا؛ بیشترین آسیب ها در چین، میانمار و هند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سیل ناشی از باران های موسمی که از هفته گذشته آغاز شده، مناطق وسیعی در شرق آسیا را در بر گرفته است. در استان شانشی در شمال چین، نشست یک خیابان در اثر

آگهی

سیل ناشی از باران های موسمی که از هفته گذشته آغاز شده، مناطق وسیعی در شرق آسیا را در بر گرفته است.

در استان شانشی در شمال چین، نشست یک خیابان در اثر سیل، باعث سقوط سه خودرو شد اما تلفاتی در بر نداشت. باران شدید در این منطقه از چین در ده سال گذشته بی سابقه گزارش شده است. سیل همچنین روز دوشنبه در شهر «شی آن» چین ۸ کشته بر جای گذاشت.

یک شاهد عینی می گوید: «واقعا وحشتناک است. من هرگز چنین چیزی را ندیده ام. در ابتدا طوفان خیلی شدید نبود اما در عرض چند ثانیه خانه های اطراف جاده را نابود کرد.»

سیل ناشی از باران های شدید، مناطقی از چین، هند، پاکستان، میانمار(برمه)، ویتنام و نپال را در بر گرفته است.

گسترش سیل و رانش زمین در شمال و غرب میانمار تاکنون ۴۷ کشته برجای گذاشته است و بیش از ۲۱۰ هزار نفر مجبور به تخلیه خانه هایشان شده اند. انتقادات شدید از دولت این کشور درباره تاخیر در هشدار به مردم، باعث شد که سخنگوی دولت به واکنش ضعیف دولت در این ارتباط اعتراف کند. سازمان ملل گفته است که ۳۰ هزار نفر تاکنون در غرب میانمار به جای دیگری منتقل شده اند.

در شرق هند نیز سیل ناشی از باران های موسمی به کشته شدن دست کم ۱۰۰ نفر انجامیده و دهها هزار نفر به اردوگاههای موقت منتقل شده اند. همراه شدن سیل با طوفان کومن در این منطقه از هند برخی از روستاها در غرب بنگال، اوریسا و ایالت مانیپور را نابود کرده است.

هند از ماه ژوئن تا سپتامبر شاهد باران های موسمی است که برای کشاورزی حیاتی است، با این حال گاه آسیب های ویرانگری برای زندگی ساکنان این مناطق به همراه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تغییر قدرت در دنیای ثروتمندان؛ بمبئی بر تخت پادشاهی آسیا نشست

ارتش و مقام‌های غیرنظامی پاکستان به طور مشترک درباره بمبگذاری‌ علیه اتباع چین تحقیق می‌کنند

سازمان بین‌المللی مهاجرت از کشف گور دسته‌جمعی ده‌ها پناهجو در لیبی خبر داد