آزادی هفت هزار زندانی در میانمار

آزادی هفت هزار زندانی در میانمار
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در حدود هفت هزار زندانی که بسیاری از آنان سیاسی بودند به دنبال عفو ریاست جمهوری در میانمار آزاد شدند. دولت میانمار می گوید این عفو را به دلایل

آگهی

در حدود هفت هزار زندانی که بسیاری از آنان سیاسی بودند به دنبال عفو ریاست جمهوری در میانمار آزاد شدند. دولت میانمار می گوید این عفو را به دلایل بشردوستانه و در چشم انداز صلح انجام داده است، اما بسیاری از افراد آزاد شده این ادعا را نمی پذیرند.

این زندانی سیاسی که تا پیش از آزادی روز پنج شنبه فقط یک ماه از زندانش باقی مانده بود، این تصمیم دولت را یک «نمایش» قلمداد می کند.

یک زندانی آزاد شده دیگر می گوید: «با وجود این اقدام فکر نمی کنم دولت واقعا مهربان شده باشد، چون هنوز هم عده ای در زندان هستند و دولت می خواهد که آنها همان جا بمانند. هنوز هم زندانیانی هستند مثل دانشجویان که باید به خاطر اتهامات شان دادگاهی شوند. اگر نیت آنها واقعا خیر است، باید تمام زندانیان سیاسی را آزاد کنند.»

۱۵۵ نفر از زندانیان عفو شده از اتباع چین بودند که تعدادی از آنها به خاطر قطع درختان حکم ابد گرفته بودند. فشار دولت پکن تأثیر بسیاری بر تصمیم حکومت میانمار در آزادی این افراد داشت. اتباع چینی قرار است همین هفته به کشور خود باز گردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

میانمار با پیشی‌گرفتن از افغانستان به بزرگترین تولید کننده تریاک جهان تبدیل شد

نبرد با جانتا؛ تلاش شورشیان میانمار برای کنترل بر مرز مشترک این کشور و هند

بزرگ‌ترین چالش کودتاچیان نظامی میانمار؛ شورشیان کنترل مناطقی را به دست گرفتند