دامنه اعتراض دامداران فرانسوی به لیون رسید

دامنه اعتراض دامداران فرانسوی به لیون رسید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اعتراضهای دامداران فرانسه نسبت به پایین بودن قیمت محصولاتشان اکنون به شهر لیون کشیده شده است. شامگاه چهارشنبه، معترضان خروجی های اصلی شهر لیون را

آگهی

اعتراضهای دامداران فرانسه نسبت به پایین بودن قیمت محصولاتشان اکنون به شهر لیون کشیده شده است. شامگاه چهارشنبه، معترضان خروجی های اصلی شهر لیون را مسدود کردند. قرار است روز پنجشنبه ساعت ۱۶ به وقت محلی، معترضان به سوی مرکز شهر حرکت کرده و در منطقه کنفلوآنس گرد هم بیایند.

زاویه بولن، مدیر بزرگترین اتحادیه کشاورزی موسوم به اف ان سه آ، (FNSEA) پیشتر گفته بود: « گمان می کنم در روزهای آتی شاهد چند حرکت اعتراضی دیگر باشیم، زیرا هنوز برخی دست به اعتراض نزده اند ولی مایل به این کار هستند. آنها هم می خواهند خشم خود را ابراز کنند و با وجود آنها، ادامه حرکتهایی از این دست را پیشبینی می کنیم. روشن است که هدف ما آزردن افرادی که در سفر یا تعطیلات بوده یا قصد دیدار خانواده شان را دارند نیست.»

اعتراضها از روز دوشنبه در جاده های کمربندی شهر کَن آغاز شد و پس از آن در دیگر راههای ارتباطی فرانسه چون پل نرماندی، دیژون، لیون، نانت و ایل دولرون ادامه پیدا کرد.

با وجود آنکه دولت فرانسه اعلام کرده تسهیلات و کمکهای اضطراری به بخش دامداری و کشاورزی اختصاص خواهد یافت، اعتراضها همچنان در فرانسه ادامه دارد.

روز پنجشنبه، فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه، از طرح فشار بر کشتارگاه ها و توزیع کنندگان گوشت برای بالا بردن قیمت خرید گوشت از دامداران سخن گفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش رئیس جمهور فرانسه به ادامه اعتراضات کشاورزان و دامداران

کلیسایی در لیونِ فرانسه که میزبان پناهجویان جوان است

برگزاری نمایشگاه هنرمندان نقاش و عکاس ایرانی در شهر لیون فرانسه