بازگشایی بانکهای یونان به همراه محدویت های بیشتر

بازگشایی بانکهای یونان به همراه محدویت های بیشتر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بانکهای یونان سرانجام روز دوشنبه ساعت هشت صبح به وقت محلی باز شدند، اما محدودیت های بسیاری در نقل و انتقال پول همچنان پابرجا هستند. خانواده ها می

آگهی

بانکهای یونان سرانجام روز دوشنبه ساعت هشت صبح به وقت محلی باز شدند، اما محدودیت های بسیاری در نقل و انتقال پول همچنان پابرجا هستند.

خانواده ها می توانند تا پنج هزار یورو برای شهریه دانشجویان و تا سقف دوهزار یورو برای هزینه های بیمارستانی به خارج از کشور پول حواله کنند.

هنوز کسی نمی تواند خرید اینترنتی انجام بدهد و صاحبان کسب و کار باید برای پرداخت بهای کالاهای وارداتی شان تأیید کمیته ای خاص را به دست آورند.

یک بازرگان می گوید:«برداشت پول، انتقال چکهای بانکی، هر چیزی که یک کسب و کار به آن نیاز دارد، هنوز با مشکل روبرو است. امیدوارم که قدم به قدم به وضعیت عادی برگردیم».

در این هفته بیشترین مبلغ قابل برداشت از عابر بانکها به شکل یکجا، سیصد یورو خواهد بود واز هفته بعد افراد می توانند یا به شکل روزانه شصت یورو و یا یکبار در هفته چهارصدوبیست یورو پول نقد از حسابشان برداشت کنند.

صفهای طولانی در برابر عابر بانکها تشکیل شده است و یک شهروند که موفق نشده پولی برداشت کند می گوید:«کلافه؟ نمی دانم با چه زبانی بگویم چه حالی دارم. چرا؟ برای اینکه کسانی که این برنامه را ریخته اند اصلا مغز ندارند… سه ساعت است که اینجا هستم».

یک سالمند هم می گوید:«نوبتم توی صف از دستم رفت، چون کسانی که بعد آمدند رفتند جلوی صف. جای نشستن نبود، پاهایم خواب رفتند، یک ساعت و نیم است اینجا هستم.»

مشتریان بانکها قادر نخواهند بود، چک هایش را نقد کنند بلکه تنها می توانند مبلغ چک را به حسابشان واریز کنند. افراد همچنین نمی توانند از کارتهای بانکی خود در خارج از کشور هم پول برداشت کنند، بلکه تنها می توانند با استفاده از آنها خرید کنند.

همچنین محدودیت هایی برای بازکردن حساب جدید و یا بازگشایی حسابهای معلق شده اعمال شده است. تحلیلگران می گویند (برنامه) کنترل سرمایه ها آمده است تا ماهها پابرجا بماند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجمع جهانی اقتصاد ۲۰۲۴؛ تصاویری از تظاهرات حامیان محیط زیست و مخالفان سرمایه‌داری در داووس سوئیس

تصاویری از تخریب بانکهای بیروت؛ لبنانی‌هایی که نمی‌توانند پولشان را برداشت کنند

تصاویری از بیروت؛ تجمع معترضان لبنانی مقابل بانک‌ها در واکنش به بحران نقدینگی