سرعت: پنجمین پیروزی فصل همیلتون در مسابقات فرمول یک

سرعت: پنجمین پیروزی فصل همیلتون در مسابقات فرمول یک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درخشش همیلتون مقابل دیدگان هموطنانش لوئیز همیلتون در کشورش خوش درخشید و فاتح مسابقات فرمول یک جایزه بزرگ بریتانیا شد. راننده ۳۰ ساله تیم مرسدس مانند

آگهی

درخشش همیلتون مقابل دیدگان هموطنانش

لوئیز همیلتون در کشورش خوش درخشید و فاتح مسابقات فرمول یک جایزه بزرگ بریتانیا شد. راننده ۳۰ ساله تیم مرسدس مانند یک قهرمان ملی مورد استقبال قرار گرفت. او که رقابت را از جایگاه نخست استارت زد در ابتدا نمایش خوبی نداشت. فیلیپه ماسا، راننده برزیلی شرکت ویلیلمز استارت عالی داشت و همه رقیبان را پشت سر گذاشت. پس از آن همیلتون در تعقیب او بود تا سرانجام در دور بیستم از او پیشی گرفت. لوئیز در ادامه تا آخر مسیر به صدر نشینی ادامه داد تا پنجمین پیروزی فصل خود را جشن بگیرد. نیکو روزبرگ هم تیمی همیلتون هم با اختلاف بیش از ۱۰ ثانیه دوم شد.

نخستین بریتانیایی که فاتح مسابقات جایزه بزرگ کشورش شد

شهر لیورپول ۶۰ سال پیش میزبان رقابت های فرمول یک جایزه بزرگ بریتانیا بود. در آن سال ها هم عاشقان سرعت و هیجان از اقصی نقاط جهان خود را به اطراف پیست می رساندند تا از نزدیک شاهد هنرنمایی ستاره های خود باشند.

در آن سال سرعت دوستان بریتانیایی شاد و با افتخار به خانه برگشتند؛ چرا که برای نخستین بار یکی از هموطنانشان روی سکوی نخست مسابقات فرمول یک ایستاد. او جوان بیست و پنج ساله ای به نام استرلینگ موس، راننده تیم مرسدس بود.

یکه تازی اوژیه در مسابقات رالی جهانی

سباستین اوژیه، راننده فرانسوی تیم فولکس واگن پیروز مسابقات رالی لهستان شد. در جاده های لهستان هیچ راننده ای نتوانست قهرمان دو دوره پیشین رالی جهان را به چالش بکشد. او هم اکنون با ۱۶۱ امتیاز در صدر جدول رده بندی کلی رقابت ها قرار دارد.

اندریاس میکلسن نروژی، پشت سر هم تیمی خود اوژیه از خط پایان عبور کرد. میکلسون با اختلاف ۷۹ امتیاز نسبت به نفر نخست در جایگاه دوم جدول کلی قرار دارد.

در مسابقات لهستان اوت تاناک راننده اهل استونی تیم فورد سوم شد.

بدشانس رقابت ها هم تیری نویل راننده بلژیکی تیم هیوندا بود که فرمان از دستش در رفت و خودرو اش واژگون شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غول‌های بریتانیایی سه ماه دیگر در رینگ بوکس؛ جاشوا پیشنهاد تایسون فیوری را پذیرفت

کاوانی نیامده در معرض محرومیت قرار گرفت

فرمول یک؛ همیلتون روند پیروز‌ی‌ در مسابقات فصل را از دومین گرند پری اتریش آغاز کرد