نخست وزیر تونس: درهای هشتاد مسجد افراطی بسته خواهد شد

نخست وزیر تونس: درهای هشتاد مسجد افراطی بسته خواهد شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شمار کشته شدگان حمله روز جمعه به اقامتگاه ساحلی در شهر سوسه تونس به سی و هشت نفر رسیده است. اغلب قربانیان را شهروندان اروپایی از جمله بریتانیایی و

آگهی

شمار کشته شدگان حمله روز جمعه به اقامتگاه ساحلی در شهر سوسه تونس به سی و هشت نفر رسیده است. اغلب قربانیان را شهروندان اروپایی از جمله بریتانیایی و بلژیکی، آلمانی و فرانسوی تشکیل می دهند. به گفته وزارت کشور تونس عامل حمله یک دانشجوی اهل این کشور بوده است و دولت اسلامی مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

در پی این حمله حبیب صید، نخست وزیر تونس، سخنرانی مهمی انجام داد. او تاکید کرد که تدابیر شدید امنیتی در سراسر تونس اتخاذ خواهد شد و نیروهای ارتش از این پس در تمامی سواحل تونس حاضر خواهند بود و حتی در تمام هتلهای توریستی نظامیان با حضور خود از مسافران مراقبت خواهند کرد.

وی همچنین خبر از بسته شدن بیش از هشتاد مسجد رادیکال در تونس را داد. او همچنین اعلام کرد از این پس به کسانی که تروریستها را معرفی کنند پاداشهای نقدی تعلق خواهد گرفت.

عامل حمله روز جمعه با کلاشنیکف خود را زیر یک سایه بان مخفی کرده بود و پس از خروج از آب بسوی مهاجمان آتش گشود.

به گفته کسانی که جان سالم بدر برده اند او در کمال خونسردی تیراندازی می کرده است. این دانشجو پس از مداخله پلیس و درگیری با آنها جان خود را از دست داد.

این حمله تنها سه ماه پس از حمله تروریستی به موزه باردو تونس اتفاق می افتد. عاملان حمله موزه باردو نیز تنها هدفشان را کشتار گردشگران و توریستها گذاشته بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تعداد قربانیان حمله های تروریستی تونس به بیش از سی تن رسید

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟

مقامات تایلند «میمون‌های تهاجمی و دزد» لوپبوری را جمع‌آوری می‌کنند