فلسطین اسناد «جنایت جنگی اسرائیل» را تسلیم دیوان کیفری بین المللی کرد

فلسطین اسناد «جنایت جنگی اسرائیل» را تسلیم دیوان کیفری بین المللی کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تشکیلات خودگردان فلسطین برای اولین بار اسنادی را که می گوید جنایت جنگی اسرائیل در آخرین جنگ در غزه را اثبات می کند، روز پنجشنبه، تسلیم دیوان کیفری

آگهی

تشکیلات خودگردان فلسطین برای اولین بار اسنادی را که می گوید جنایت جنگی اسرائیل در آخرین جنگ در غزه را اثبات می کند، روز پنجشنبه، تسلیم دیوان کیفری بین المللی کرد.

چنین حرکتی، اسرائیل، از معدود کشورهایی که با دادستان های این دیوان همکاری نمی کند را مردد و سردرگم، و در صورت خودداری از همکاری منزوی می کند.

امانوئل ناهشون، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل در اوکنش به این اقدام فلسطینیان گفت:«از نظر ما این اقدام فلسطینیان در دیوان کیفری بین المللی چیزی بیش از یک اقدام تحریک آمیز نیست. هدف تحریک و تغییر افکار است. تلاشی برای سیاسی کردن فعالیت دیوان کیفری بین المللی با ارائه اسناد و مدارکی است که مطلقا هیچ ربطی به کار قضایی این دیوان ندارد.»

نتیجه تحقیقات یک ساله سازمان ملل متحد و گزارش حاصل از آن بر نقض جدی حقوق بشر و قوانین بین الملل از سوی ارتش اسرائیل و نیز شبه نظامیان فلسطینی دلالت دارد و احتمال ارتکاب جنایت جنگی از هر دو طرف را رد نمی کند.

در جنگ پنجاه روزۀ سال گذشتۀ اسرائیل و شبه نظامیان فلسطینی در غزه ۲۱۸۹ فلسطینی کشته شدند، حدود دو سوم از این افراد غیرنظامی بودند.

در اسرائیل نیز ۷۳ نفر جان باختند. فقط شش تن از این کشته شدگان غیرنظامی بودند.

فلسطین آوریل سال جاری به عضویت دیوان کیفری بین المللی در آمد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویکرد دونالد ترامپ در قبال کارکرد محاکم بین‌المللی

اختلال پروازها در بحبوحه تنش ایران و اسرائیل؛ کارشناسان هوانوردی چه می‌گویند؟

آیا اسرائيل میان حمله به ایران و تهاجم نظامی به رفح مجبور به انتخاب است؟