دادگاه برلین در مورد آزادی یا استرداد خبرنگار الجزیره تصمیم می گیرد

دادگاه برلین در مورد آزادی یا استرداد خبرنگار الجزیره تصمیم می گیرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دادگاه برلین روز دوشنبه در مورد آزادی یا استرداد احمد منصور، خبرنگار شبکۀ تلویزیونی الجزیره تصمیم می گیرد. این خبرنگار و مجری ۵۲ ساله که تابعیت مصری

آگهی

دادگاه برلین روز دوشنبه در مورد آزادی یا استرداد احمد منصور، خبرنگار شبکۀ تلویزیونی الجزیره تصمیم می گیرد. این خبرنگار و مجری ۵۲ ساله که تابعیت مصری – بریتانیایی دارد، روز شنبه توسط پلیس آلمان در فرودگاه برلین دستگیر شد. وکلای وی می گویند این خبرنگار در پی حکم بین المللی صادر شده توسط مصر بازداشت شده است.

یکی از وکلای وی به خبرنگاران گفته است روز دوشنبه قاضی دادگاه برلین بعد از دیدار با این خبرنگار مشهور الجزیره در مورد آزادی یا استرداد وی به مصر تصمیم خواهد گرفت.

احمد منصور در ویدئویی که از الجزیره پخش شد، دستگیری خود را محکوم کرده و اتهامات وارده از سوی مصر را نیز رد کرده است.

به گفتۀ مسئولان شبکۀ تلویزیونی الجزیره، مصر این خبرنگار را به چندین جرم از جمله “شکنجۀ یک وکیل در جریان تحولات ۲۰۱۱ در میدان تحریر” متهم کرده است که متعاقب آن، دادگاه قاهره در سال گذشته وی را در یک محاکمۀ غیابی به ۱۵ سال زندان محکوم کرد. مسئولان این شبکۀ تلویزیونی خواستار آزادی سریع احمد منصور شده و وی را یکی از برجسته ترین و محترم ترین خبرنگاران دنیای عرب معرفی کرده اند.

دستگیری خبرنگار شبکۀ الجزیره به فاصلۀ چند روز از سفر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به آلمان و دیدار وی با آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور صورت می گیرد.

مقامات دادگاه برلین تاکید کرده اند دستگیری وی به این سفر و دیدار مقامات دو کشور ربطی ندارد و خبرنگار الجزیره با حکم بین المللی صادره از سوی مصر دستگیر شده است.

در واکنش به دستگیری این خبرنگار، تعدادی از معترضان به این اقدام دادگاه برلین در مقابل زندان محل نگهداری احمد منصور تجمع کردند. همزمان، تعدادی از هواداران عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر نیز با تجمع در همان مکان حمایت خود را از دستگیری خبرنگار شبکۀ تلویزیونی الجزیره اعلام کردند.

مسئولان این شبکۀ تلویزیونی می گویند قاهره به دلیل موضعگیری دولت قطر و حمایت از محمد مرسی، رئیس جمهوری محکوم به اعدام مصر درصدد است بر سختگیری نسبت به این شبکه بیافزاید. مصر این شبکۀ تلویزیونی را مامور اجرای سیاستهای قطر در این کشور و حامی جنبش اخوان المسلمین می داند.

مصر چندی پیش نیز سه تن از خبرنگاران الجزیره را دستگیر و به زندانهای طولانی محکوم کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت خبرنگار الجزیره در آلمان به درخواست مصر

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟