تایید حکم اعدام محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر

تایید حکم اعدام محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حکم اعدام محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر روز سه شنبه تایید شد. محمد مرسی به اتهام سازماندهی حمله به یک زندان و فرار چند هزار زندانی در سال ۲۰۱۱

آگهی

حکم اعدام محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر روز سه شنبه تایید شد. محمد مرسی به اتهام سازماندهی حمله به یک زندان و فرار چند هزار زندانی در سال ۲۰۱۱ به اعدام محکوم شده است.

همچنین دادگاه حکم اعدام شانزده تن از اعضای اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع رهبر این سازمان را تایید کرد.

ایمن سمیر، تحلیلگر سیاسی می گوید: «این حکم دادگاه بدوی است و محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده و دیگر اعضای اخوان المسلمین ممکن است خواهان تجدید نظر در این حکم شوند. برای تجدید نظر در این احکام، دو فرایند قضایی دیگر همچنان باقی مانده است.»

همچنین دادگاه دیگری در مصر محمد مرسی را به اتهام جاسوسی برای قدرت های خارجی از جمله حماس و حزب الله لبنان به حبس ابد محکوم کرد. مرسی و ۳۵ تن دیگر متهم اند که اسرار دولتی را برای کشورهای خارجی فاش و به تامین مالی تروریسم اقدام کرده اند.

محمد شیخ ابراهیم، خبرنگار یورونیوز از قاهره گزارش می دهد: «تصمیم امروز دادگاه، بخش قابل توجهی از گمانه زنی ها درباره سرنوشت محمد مرسی، رئیس جمهوری سابق و رهبران اخوان المسلمین را تایید کرد با این حال اجرا و یا تغییر این تصمیم ها به تحولات سیاسی و حقوقی مصر بستگی دارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا برای اطلاعاتی درباره یک هکر ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

مردم بومی برزیل در اعتراض به قانونی علیه سرزمین‌های اجدادی‌شان راهپیمایی کردند

گفتگوی جهانی؛ آیا پل کریمه هدف مشروع نظامی بود؟