بازگشایی اماکن تاریخی نپال پس از دو زمین لرزه بزرگ

بازگشایی اماکن تاریخی نپال پس از دو زمین لرزه بزرگ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت نپال روزِ دوشنبه اکثر اماکن تاریخی خود را که در دو زمین لرزه عظیم اخیر آسیب دیده بودند بازگشایی کرد، با این امید که بتواند گردشگران خارجی را به

آگهی

دولت نپال روزِ دوشنبه اکثر اماکن تاریخی خود را که در دو زمین لرزه عظیم اخیر آسیب دیده بودند بازگشایی کرد، با این امید که بتواند گردشگران خارجی را به این کشور بازگرداند.

کریپاسور شِرپا، وزیر گردشگری این کشور اعلام کرده است که به استثنای یک بنا، تمامی بناهای تاریخی نپال که جزو میراث جهانی یونسکو هستند، روز دوشنبه بازگشایی شده اند.

یکی از گردشگران که فرصت ارائه نظر در این مراسم را یافته است، می گوید: «مردم بعد از زلزله، پیگیر چالشهای اخیر این کشور بوده اند، اما افراد بسیاری در سراسر دنیا از دیدنِ مقاومت و بهبود اوضاع مردم نپال خوشحال خواهند شد.»

دیگری می افزاید: «اینجا به نظر امن می آید، اینطور به نظر می رسد، اما مردم باید همه چیز را بازسازی کنند. قطعاً اینطور است. همه جا پر از سنگ و خاک است. کار زیادی مانده است.»

زمین لرزه روزهای ۲۵ آوریل و ۱۲ مه، بیش از ۸۷۰۰ کشته برجای گذاشت.

هرسال نزدیک به هشتصد هزار گردشگر خارجی از نپال بازدید می کنند و دولت نگران آن است که ترس از زمین لرزه ها سبب شود بسیاری از افراد، از تماشای «کشور کوههای هیمالیا» صرف نظر کنند.

۷۴۳ بنای تاریخی در نپال در اثر زمین لرزه های اخیر آسیب دید، که در میان آنها قصرها و معابدی با قدمت چندصدساله دیده می شوند که در لیست میراث تاریخی یونسکو قرار دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایتالیا؛ پل «تبتی»‌ با ارتفاع ۱۷۵ متر در اومبریا قول یک پیاده‌روی نفس‌گیر را به شما می‌دهد

آهنرباهای یخچالی؛ سوغاتی‌هایی که «بهتر از عکس‌ها‌» خاطرات تعطیلات را تداعی می‌کنند

زنبورها و شامپانزه‌ها؛ از نابغه‌های کوچک روی زمین چه می‌دانیم؟