بحران مهاجران در شهرهای مختلف ایتالیا

بحران مهاجران در شهرهای مختلف ایتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس ایتالیا روز یکشنبه مهاجرانی را که از دو روز پیش در مرز این کشور با فرانسه تجمع کرده بودند متفرق کرد. این مهاجران اغلب آفریقایی و کسانی هستند که

آگهی

پلیس ایتالیا روز یکشنبه مهاجرانی را که از دو روز پیش در مرز این کشور با فرانسه تجمع کرده بودند متفرق کرد.

این مهاجران اغلب آفریقایی و کسانی هستند که از طریق دریای مدیترانه خود را به جنوب ایتالیا رسانده اند و قصد دارند به سایر کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه بروند.

پلیس فرانسه به این افراد که حدود دویست نفرند اجازه ورود به کشور نداده است. همزمان وزارت کشور فرانسه نیز اعلام کرد که کنترل مرزی را در این منطقه افزایش خواهد داد. اتریش و آلمان نیز در منطقه مرزی خود تدابیر امنیتی مشابهی برای جلوگیری از ورود مهاجران اتخاذ کرده اند.

در شهر رم، پایتخت ایتالیا سازمان صلیب سرخ اقدام به برپایی چندین چادر برای اسکان مهاجران کرد. این چادرها گنجایش پذیرش صد و پنجاه نفر را دارند.

فلاویو رونتزی، سخنگوی صلیب سرخ ایتالیا درباره این اقدام گفت: «اینها افرادی هستند که می خواهند از ایتالیا عبور کنند. قانون آنها را به رسمیت نمی شناسد، اما از نگاه انسانی اینطور نیست. از دید ما آنها انسان هستند و تلاش می کنیم نیازهایشان را برآورده کنیم.»

در شهر میلان ایتالیا نیز تدابیر ویژه ای برای پذیرش مهاجران جدید اتخاذ شده است. اغلب این افراد اهل اریتره هستند که با گذر از دریا خود را به ایتالیا رسانده اند. از ابتدای سال جاری میلادی بیش از پنجاه هزار نفر از آفریقا وارد ایتالیا شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات مهاجران آفریقایی در مرز ایتالیا و فرانسه

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟