ویرانی بخش تاریخی صنعا با حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی

ویرانی بخش تاریخی صنعا با حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه شورشیان شیعه در یمن، تعدادی از خانه های تاریخی در بخش باستانی صنعا، پایتخت این کشور ویران شد و دست

آگهی

در حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه شورشیان شیعه در یمن، تعدادی از خانه های تاریخی در بخش باستانی صنعا، پایتخت این کشور ویران شد و دست کم شش تن جان باختند.

صبح روز جمعه، هواپیماهای جنگی عربستان سعودی موشکهایی را به سوی این منطقه تاریخی که از سوی یونسکو بخشی از میراث جهانی اعلام شده، پرتاب کردند. دست کم سه خانه در اثر این حمله ویران شد و تَرَکهایی هم در دیوار خانه های مجاور به وجود آمد.

یکی از کسانی که نزدیکان خود را در این حمه از دست داده است می گوید: «خلبانهای جنایتکار، مردم بیگناهی را که به آرامی خوابیده اند، هدف قرار می دهند. می گویند که مناطق نظامی را هدف می گیرند، این پایگاههای نظامی کجاست؟ این موشکها کجاست؟ آیا اینجا پایگاهِ موشکهای اسکاد است؟»

وزیر خارجه قطر روز پنجشنبه اعلام کرد که حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه حوثی های یمن، تا به اجرا درآمدن راه حل سازمان ملل و خروج این شورشیان از مناطق تحت تصرفشان ادامه خواهد یافت.

حملات عربستان سعودی در روز بیست و شش مارس علیه شورشیان شیعه و متحدان آنها در یمن آغاز شد. بر اساس گزارش سازمان ملل، تاکنون بیش از هزار نفر در این حملات جان باخته اند و بیش از یک میلیون تن نیز بی خانمان شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عیدروس الزبیدی مستقر در عدنِ یمن: عملیات زمینی علیه حوثی‌ها لازم است

حمله حوثی‌ها به اسرائیل؛ برای محور مقاومت و فلسطین یا کسب مشروعیت برای مذاکرات صلح با عربستان؟

جنگ در یمن؛ حوثی‌ها پس از مذاکرات «مثبت» ریاض را ترک کردند