دو نفر دیگر در کره جنوبی در اثر بیماری مرس درگذشتند

دو نفر دیگر در کره جنوبی در اثر بیماری مرس درگذشتند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزیر بهداشت کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد دو نفر دیگر در این کشور بر اثر بیماری سندروم تنفسی خاورمیانه یا مرس جان خود را از دست داده اند. سیزده

آگهی

وزیر بهداشت کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد دو نفر دیگر در این کشور بر اثر بیماری سندروم تنفسی خاورمیانه یا مرس جان خود را از دست داده اند.

سیزده مورد جدید ابتلا به این بیماری نیز گزارش شده است. به این ترتیب، شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی به ۱۰۸ نفر می رسد.

پارک گئون های، رییس جمهوری کره جنوبی دیدار خود از آمریکا را به تعویق انداخت تا بتواند بر بحران گسترش بیماری نظارت کند.

در عین حال، چوی کیونگ هوان، وزیر دارایی ومعاون نخست وزیر گفت: “خواهش می کنم زیاد نگران نباشید. سوء تفاهم نداشته باشید و سعی کنید زندگی روزانه تان را ادامه دهید.”

اما به هرحال زندگی روزمره در کره جنوبی با محدودیت هایی روبروست. مسئولان درمانی کرۀ جنوبی از مردم خواسته اند حتی المقدور از حضور در مکانهای عمومی بپرهیزند. مدارس زیادی بسته شده اند، وضعیت سلامتی کارمندان در محل کار کنترل می شود و رعایت بهداشت و ضدعفونی در اماکن عمومی بشدت اجرا می گردد.

این بیماری نخستین بار، توسط کسی که از خاورمیانه بازگشته بود به کره جنوبی وارد و سپس شایع شد. این کشور بعد از عربستان سعودی، بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری مرس را داراست.

سازمان جهانی بهداشت که روز سه شنبه مأموریت مشترک پژوهشی در مورد این بیماری را با کره جنوبی آغاز کرده توصیه می کند سفر و تجارت با این کشور محدود شود.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، با افزایش قربانیان جدید، مبتلایان به بیماری مرس در جهان به ۱۲۵۷نفر و تعداد درگذشتگان به ۴۴۸ نفر می رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سندروم تنفسی خاورمیانه چیست؟

حمله با چاقو به رهبر اپوزیسیون کره جنوبی؛ لی جائه میونگ به‌شدت از ناحیه گردن آسیب دید

رسانه‌های کره جنوبی: سئول و واشنگتن درصدد آزادسازی ۷ میلیارد دلار دارایی مسدود شده ایران هستند