مجلس رومانی جلوی تعقیب قانونی نخست وزیر را گرفت

مجلس رومانی جلوی تعقیب قانونی نخست وزیر را گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مجلس رومانی با عدم توافق با لغو مصونیت پارلمانی نخست وزیر این کشور، او را از تعقیب قضایی در امان نگهداشت. در مجموع، ۲۳۱ نفر از اعضای پارلمان رومانی

آگهی

مجلس رومانی با عدم توافق با لغو مصونیت پارلمانی نخست وزیر این کشور، او را از تعقیب قضایی در امان نگهداشت.

در مجموع، ۲۳۱ نفر از اعضای پارلمان رومانی که هواداران ویکتور پانتا، نخست وزیر این کشور در آن اکثریت دارند، روز سه شنبه با دادن رأی مخالف، درخواست لغو مصونیت وی برای بررسی اتهاماتی که به او نسبت داده می شود را رد کردند.

ویکتور پانتا که به فساد مالی،اعمال نفوذ، پولشویی و فرار مالیاتی متهم شده است همواره بر بیگناهی خود تأکید کرده و اتهامات را رد می کند.

وی به خبرنگاران گفت: “همه مدارک و توضیحات لازم را به دفتر دادستانی ارائه خواهم داد و مطمئنم تصمیم گرفته شده در آینده نزدیک، ثابت می کند که من هشت سال پیش، به همه قوانین احترام گذاشته بودم.”

تصمیم مجلس رومانی انتقاد کشورهای اتحادیه اروپا را برانگیخت. آنان این تصمیم را کارشکنی در مبارزه با فساد در سطوح بالا قلمداد می کنند.

میرسیا ماریان، تحلیلگر سیاسی معتقد است: “این، پیامی است به اعضای دولت آقای پانتا که از تحقیقات مرکز مبارزه با فساد در امان خواهند بود. احتمالاً فساد گسترده تر می شود و معلوم است که اگر این دولت، بهار آینده یعنی زمان انقضای مأموریت لارا کوسی رییس مرکز ضد فساد، همچنان در قدرت باشد، او را برای این پست پیشنهاد نمی کنند.”

ویکتور پانتا روز جمعه به پیشنهاد رییس جمهوری رومانی مبنی بر استعفا از سمت خود جواب منفی داد و با اطمینان از حمایت مجلس تصمیم در این باره را جزو اختیارات این نهاد دانست.

با این حال به گفته مرکز ملی مبارزه با فساد، تحقیقات قضایی پیرامون جرایم مربوط به دوره وکالت ویکتور پانتا همچنان در جریان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

قدرت درک زبان؛ ️سگ‌ها از کلمات ما چه می‌فهمند؟