پایان اجلاس گروه هفت؛ اوباما ایران را به استفاده از «فرصت مذاکرات» فراخواند

پایان اجلاس گروه هفت؛ اوباما ایران را به استفاده از «فرصت مذاکرات» فراخواند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نشست سران هفت کشور صنعتی جهان پس از دو روز در آلمان به کار خود پایان داد. درگیری های شرق اوکراین و نقش روسیه، مشکلات خاورمیانه، گرمایش زمین و بدهی

آگهی

نشست سران هفت کشور صنعتی جهان پس از دو روز در آلمان به کار خود پایان داد. درگیری های شرق اوکراین و نقش روسیه، مشکلات خاورمیانه، گرمایش زمین و بدهی های یونان از جمله مسائل مهم مورد بحث سران گروه هفت بود.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، در یک کنفرانس خبری که در پایان این نشست برگزار شد گفت: «همانطور که باز هم در روزهای اخیر دیدیم، نیروهای روسی به عملیات خود در شرق اوکراین ادامه می دهند و به تمامیت ارضی و حاکمیت این کشور تعدی می کنند (…) گروه هفت روشن کرده است که اگر ضروری باشد، ما برای وضع تحریم های بیشتر علیه روسیه آماده ایم.»

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز گفت: «قبول داریم که برداشتن تحریم ها منوط به اجرای توافق مینسک است. اگر لازم بشود، و البته ما نمی خواهیم که این ضرورت پیش بیاید، برای تشدید احتمالی تحریم ها آماده هستیم.»

تغییرات جوی و اقلیمی و خطرات ناشی از گرمایش کره زمین از جمله موضوعات مهم مطرح شده در نشست گروه هفت بود. سران کشورهای صنعتی در مورد ایران نیز گفتگو کردند. آقای اوباما مذاکرات هسته ای را «فرصتی» برای ایران خواند و خواست که ایران از این فرصت استفاده کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیام هفت کشور صنعتی جهان برای روسیه

روسیه اوکراین را به اقدامات تحریک آمیز متهم کرد

«تهران به روسیه موشک‌ بالستیک بدهد، پروازهای ایران‌ایر به اروپا ممنوع می‌شود»